onsdag 27 juni 2007

Stor fisk i akvariumet

Va mycket tomtar det finns alltså. Jag spelade nyss en 2.50$ SnG igen och jag tror alla bet365s största fiskar hade bestämmt träff i den turneringen, helt sjukt va dåligt spel. Det började dock ganska lugnt med inga större potter innan hellvetet braka lös. miniraisar, allins och allin syner med 7högt(?!?)

Här kommer ett par "roliga" potter jag spelade. Det är 7kvar av 10 vid bordet och jag får 10 10 utg och slår upp 4BB och nu ställer två st in 1k var och vad jag ska nu göra. Vet att de är fiskar och väljder därför att lägga. Jag kan ju spela ut de sen menar jag, ingen mening med gambling så här tidigt i rullen. De har båda AK och floppen kommer en K men turn visar eb 10a. Skit, hade vunnit en 3kpott. aja, gjorde (tror ja) rätt läggning. Om de haft QJ och AK hade jag inte ens varit favvorit så.

I nästa hand får jag 77 och den största tomten av alla slår upp till 300 utg+1 och blinds 10/20. Jag ställer in och han synar med 75. Tyvärr delar vi potten då båda får 9e högstege, Blää..! Sen får jag KJs på cut off och samma snubbe betar åter upp väldigt stort. Jag går åter allin och han synar nu med 86 och vinner på floppat tvåpar :@ Jag har 200 och stoppar in utg med A6s som jag lyckas trippla upp med mot A3 och K4. Har alltså runt 800 nu, skönt.

Jag står över en hand, KJ. Det är tur det när Den tomten går allin efter en raise med 42off och vinner potten mot QJ. Det värsta av allt är att han skriver sedan i chatten,
"you're not suppose to call with QJ" haha xD vilken snubbe asså. Han har nu runt 4k och betar åter igen stort och jag ställer in med A10 och dubblar upp mot hans A8. 1.5k marker nu :)

Då får jag KK! :D En kille med 2k i stacken ställer in och jag ställer så klart också och även Tomten vill va med och leka med sin A9s. Första killen hade AK. bordet kom 10 10 5 5 3. Jag vinner huvudpotten på 4k och de andra fick dela på sidopotten. Vi är nu 4kvar och snart två kvar då tomten lyckas klonka ut båda två i samma hand. Så äntligen HU. Nu blir den galna allinfisken tajt :O han lägger t.o.m händer på knappen. Jag lyckas dubbla upp och komma chip men losa sen igen mot AJ med min QJ och va igen short. Sen stoppa jag med 3k på knappen med K5s och fick syn av han med 76 och så klart kommer det en 7a på rivern men jag är ändå rätt nöjd med andra platsen för jag brukar ha svårt att spela mot sugerfiskar. Illa nog vann den sämsta av alla spelare på bordet. Poker är då inte rättvist.

Nu ska jag äta lite, jag skriver nog mer senare ikväll eller imorrn.

Oar - Crazy game of poker

Poker is an hard way to an easy living

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såna fiskar är inte roliga att mötra alls xD Men du är ju så tajt;)

Tiltmaster sa...

haha :D nej verkligen inte. Klart man spelar tight mot fisk, de simmar rätt snabbt i gapet på hajen :)