onsdag 27 juni 2007

Äntligen en pluskväll igen :)

Det kändes bra att vinna igen :) Det började med en 2.50$ SnG som jag tog hem. Jag märkte att mitt bord var väldigt fiskigt, så jag tänkte spela jukka-tajt poker. Men så får jag AA redan i 3e handen och höjer till 120 efter en limpare i mittenposition. Killen bakom mig och limparen synar.
Flopp: 5d 6 d Qc. Limparn checkar och jag betar 75% pott. Killen bakom mig ställer och så gör även limparen (?).. men tillslut synar jag. De har Q7 och 88 och till min förvåning står mina ess och jag vinner en 3k pott :) Niice start. Jag ligger runt 3k ett bra tag då jag stjäl lite blinds och så. Snart är vi 3kvar och en tomte har då 6.1k och jag ligger då tvåa i chips med 2.5k. Tomten med 6k låter shortstacken dubbla upp 2 ggr och nu är jag helt plötsligt den med minst marker. Men Tomten klantar sig och vi är nu Headsup. Jag har knappt nån read på min Fi. Jag ställer iaf in med KJs på knappen och han synar med 59s (!) Jag dubblar och är nu chippo. Sen får jag K10s och limpar och han ställer jag synar och vinner då han inte drar ut mig med J10off :) Äntligen en liten vinst(12.50$) i nätpoker igen! Kanske vändpunkten? :)

Nog om nätpokern. Både jag och Dan hade rätt tråkigt igår så vi tänkte förgylla tillvaron med lite HU poker :).. Jag kände mig riktig på G och revanchsugen! Gick bra? jo det gjorde det allt! :)
Första omgången. Jag får Q10(Dans favvohand) på BB jag checkar efter Dans Limp. Floppen ger mig öppetstegdrag med en Kung och en knekt på bordet. Även en femma låg där. Jag betar ut 25 i 20potten. Dan synar, betyder ABSOLUT ingenting :P Turn: 5. Jag betar nu 55 och Dan synar på nytt. Nu kanske han har nått, en knekt.. ess högt.. kanske t.o.m en femma. River : 4. Jag ger upp potten och klencheckar. Dan tar nu fram mycket marker och betar 250(!) i 190potten. Nu blir jag fundersam och nära på att göra en Crazycall med bara Dam högt. Men Dan känner mig väl så han skulle även kunna göra detta spel med en 5a. Jag leker lite med mina marker och muckar sen handen och säger att jag tror han har en 5a. Han kollar på mig som om jag vore dum i huvudet och nu VET jag att han hade en femma :) I'm soo good. Han nekar det länge men tillslut erkänner han sin 57a! Såna reads är bra för självförtroendet! Jag losade en rätt fin pott men skitsamma när självförtroendet fick sig en kick. Självförtroende är ett måste för bra poker.

Lite senare får jag 77, återigen på BB och synar Dans bet. Jag funderade på att höja honom men Dan synar gärna i position med skräp(76off) så ingen bra idé. Nu säger Dan: K10 kanske? och floppen kommer just en Kung och en 5a och en 3a, båda i hjärter. Jag betar ut 55 och Dan synar.
Turn: den underbara 7an. Jag stekbetar 75 och Dan slår nu om till 300. Jag ställer givetvis in mina marker och Dan synar med A7 och jag är nu storchip. Konstigt syn av honom. Matchen avgjordes sedan när jag får 22 på BB och slår om Dans standard höjning(55) til 175, han synar.
Floppen ger mig ytterligaren en triss och jag betar ut 250. Dan ställer och jag blixtsynar givetvis. Han hoppas förmodligen att jag har två överkort då han skamset viker upp 43s för mellanpar xD. Jag ska inte kritisera honom men vad sjutton håller han på med..? :P Men åå andra sidan föredrar jag att spela mot honom då han spelar så där :P så snääälla Dan, sluta inte :)

Ny omgång. Jag börjar bra och kör nån fin bluff och hamnar tidigt chip. Dan limpar på knappen och jag knackar ner med J4off. Flopp: 10 6 2 och det blir rundcheck. Turn: 4 och Dan betar 55. Jag synar och hoppas på mina outs. River J. Dan ställer in sina sista 300 och jag blixtsynar och vinner mot hans 104. Sorry Dan, min tur att han lite tur :)

Ny omgång. Dan höjer till 35 pre. Blinds 10/20. Jag synar med J7off. Flopp: J K 5 och två hjärter. Jag betar 55, och Dan slår snabbt om till 200. Jag synar. Nu är det en stor pott. Turn: 9 och båda checkar. River 8. Jag betar 400 och han säger att han måste lägga sig. Fin pott till mig :) Sedan dubblar Dan upp när jag får 92 och synar han höjning preflopp. Floppen kommer 3 7 9 och jag tror jag har honom. Jag checkar och Dan betar snabbt ut 75. Lite överbet och så snabb reaktion tyder på dålig hand. Turn: 8 och nu ställer jag honom. Han synar med turnad stege.. SURT men men,

Sen avgjordes det när jag får 78off och limpar. Flopp : 7 7 J och rundcheck. Turn : Q och Dan betar 50. Jag synar bara så klart och på rivern kommer en 9a. Dan betar nu 125, ganska liten bet men jag ställer ändå in och han synar med knekten. Jag vann igen :)

Ny omgång. Dealers choice. Jag får 345off och limpar i crazyn. Flopp : A 5 7 med två hjärter, rundcheck, Turn: 4. Jag checkraisar till 75 som Dan synar. River: 10. Jag checkar, Dan betar 150 som jag synar. Han har 23 för stegen och vinner en fin pott. Vi är ändå ganska lika i chips.

Sen bestämmer sig Dan för att spela en texas och jag plockar nu upp QQ :). Han höjer till 35. Jag slår om med 80 till och han höjer ytterligare 200. Jag Ställer och och han fundear nu ett tag innan han säger : " okej, jag har troligen två fria, du har nog 10 10" Han har AJs och jag har drygt 68% chans att vinna potten och ha en megachans på omgången. Men icke då. På floppen kommer inte bara Ett ess utan tvåå :@ Blev aningen tilt och beslöt mig för att inte spela mer ikväll efter Dans Tomte-syn. Asså han hoppades att han hade 50% annars låg han stor under. Han ville alltså hellre singla slant om matchen än att spela poker. Shit va han måste frukta mig. Om han tycker som bäst 50/50 är bra mot mig så. Jag skulle ju lika väl kunna haft AK, AQ och då han han också legat stort under. I mitt tycke är hans fold kanske självklar. Men vad kan jag om poker..?

Finger eleven - One thing

Why do we fall? To learn how to pick ourself up

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag är ju värsta tomten som bluffar i alla potter(a):P Ljug lite till!

Tiltmaster sa...

haha, ja men du spelade så himla tomtigt igår! erkänn nu din Kossssa! :)