torsdag 28 juni 2007

A lot of poker

Jag spelade nyss en 5$ multitable turnering med 1250$ i prispotten. Det var en underbar turnering, iaf hur den va upplagd. 75BB som startstack och blindsperioderna var 15minuter. Det var också shorthanded bord :D Helt perfa! Meeen, det gick inte alldeles för bra. Fick en kanon start då jag dubbla med essen tidigt. Jag började bossa bordet och ett par av spelarna tröttnade på mig tror jag. Så skoj och va chip :) Sen kom en hemsk hand. Höjer med A4 i sen position och får syn av BB som är en ganska galen fransman Och som ofta gör allin bluffar. Floppen kommer iaf 8 4 J. Han minicheckraisar mig och jag synar. Turn : 4 och han ställer på 8 10 off. River : 8a. bläääää. Istället för 7k och storchip så knappt 2k som var startstack. Varför skulle den 2 outarn sitta? That's poker!

Sen åker jag ur turnering då jag går allin med Ak på knappen efter ett par limpare med ett M på 7. Samma kille (galna fransmanen) Synar med lite mer marker än jag med K6. Nu har jag bra chans att dubbla men efter floppen Q 6 6 såg det inte så ljust ut.

Spelade även idag ett par SnGs som jag gick jämt ut på och två frirullar :O jag som egentligen hatar dem :P Inte så konstigt att jag gör det när man blir utdragen hela tiden. Idag åkte jag bla ut med QK på bordet QKJ mot chippon. Han hade J10 och fick en till knekt på rivern.

Gårdagkvällen och natten var jag hemma hos Dan och spelade poker. Vi spelade headsuppoker i mer än 8h ("nej, för vi har ju inte HU erfarenhet" xD, haha!) Varav sista timmen kinapoker! Spännande poker det xD Det hände så klart en massa intressanta händer men jag tar bara några i början av kvällen. De är jag kommer ihåg i detalj. Vilket inte är så många :P

Jag fick 53klöver och limpade och floppen kom : 5s 9c 10c. Dan betar 25 och jag slår om till 55. Han synar, Turn: 7 klöver och jag checkar nu bakom Dan, han får ju inte tro att jag har färg :) River: 7. Dan betar ut 130 och jag slår om till 300. Nu ställer Dan(!) vad ska jag sätta honom på? tänk nu Hannes, tänk. Det borde ju vara en lätt syn, var ju det här jag ville eller? Jo, men kanske inte alla marker men jag steeeeksynar iaf och han blir lite sur när jag vänder upp färgen. Han hade stegen och eftersom jag tveka så länge så trodde han att han skulle vinna, men inte då ;) Men så kul är det inte att syna ner med 5-högfärg (färg i femmor om du så vill) då bordet precis parat sig. men men,

I nästa omgång spelar jag två händer riktigt illa. Eller iaf fel. Händerna är monsterna AK och AQ som jag båda gångerna slår om pre efter Dan bet. Har alltså skapat en jättepott ur position med bara esshögt. Med AQ kommer floppen 10 2 4 och jag checkar nu. Dan betar slöddrigt 200 och jag känner svaghet och väljer att bara syna. Vilket jag inte skulle gjort, borde ställt honom där. Har har 10 9 har jag iaf outs. Turn: 3. Jag checkar ingen och nu ställer Dan och ser så äckligt nöjd ut som bara han kan när han tror att han leder. Jag lägger mig rätt säker på att han har en träff. Han hade A3s för par på turn. Med AK losar jag också en fin pott då jag gör samma misstag pre och på låg flopp checkhöjer jag Dan och han synar. Turn ytterligare ett lågt kort. kommer inte riktigt ihåg hur betningsproceduren gick till men iaf så betar Dan och jag lägger mig. Han sa sen att han fick stege. Snart efter detta losa jag omgången.

Vi spelade många omgångar till. Runt 3-4 hade jag rätt mycket otur. Floppade allt men på turn drog Dan in stegen, suck. Detta var oftast i pott limit omahan. Hur försvarar man topp-tvåpar när man endast kan beta pott som han garanterat kommer syna med det draget? :S aningen förvirrad här borta. En vanlig hand såg ut så här. Dan betar pott pre som jag synar. Jag floppar topp-topp eller tvåpar kanske och färgdrag ligger ute. Jag betar pott och Dan synar. Turn kommer ett kort som ger en stegmöjlighet och nu är jag toastad. Betar knapp pott och Dan slår om och jag tvingas lägga. Sen har jag också en förkärlek till att slowspela. Floppade trissar ska inte slowspelas! speciellt inte i carzy omaha. Så, ni där ute. Slowspela inte i Omaha! Nån borde skriva det i min panna.

Crazy poker vart det iaf. Mycket fiskigt spel av oss båda. Minns några sjuka spel av Dan. Bla synade han med bottenpar på turn för halva stacken då jag hade AA som fett överpar. River ger han triss och nära tilt på mig :P Men våra felspel är kanske förståliga då man "borde"sova vid den tiden. Vi spelade även 7stöt och sökö :) Guldspel sökö är! Jukka, vi borde ha en finsk-sökö-poker-afton hos dig nån gång. Cashgame, vi kör ante 5 eller 10 öre xD lagom högt för dig va? :) thihi

Jag tror jag gick aningen minus på kvällen totalt. Men gör inget då jag endast ser våra HU's som träning :)

Take care and don't go to bed when other people are going up :)

Billy Talent - hook, line and sinker

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha sjuk natt, "Spelar ni fortfarande? Jag ska ju upp nu"
8h var bara början, 10 timmar nästa gång;)

Tiltmaster sa...

haha, du är sjuk huvve din kosssa xD! Ja men lätt vi lirar 10h nästa gång. I helgen, lördag? Din morsa måste "tro" att vi är pokernördar.. hehe :)