söndag 1 juli 2007

God morgon!

Alla har sovit mycket och ordentligt förstår jag, ni är så duktiga som går och lägger er i tid.

Det har inte jag gjort, kl 10 imorse gick jag och la mig och väcktes kl 4, sweeet! Om ni undrar vad jag gjorde uppe hela natten så spelade jag inte heelt oväntat poker, och pimpla te :) Vi sträckspelade headsup i 10h :D! Ja, vi är sjuka i huvuderna. Eller, iaf Dan :p haha. Allt pokerspelande började redan hos Jukka i sörstafors kl4 på eftermiddan. Det var vi 3, Jukka, Dan och jag. Vi spelade 2 texas och en pottlimit omaha. Jukkas spelstil är tight/aggro och jukka tycker om att bluffa. han gör det inte ofta men väljer sina lägen. Dock syns det för tydligt på honom ibland ;) men pokerface har han iaf. Dan vet ni, ganska tight men ändå rätt löst och semiaggro och ja, Dan kan bluffa. Jag strävar efter tight/semiaggro image.

Spelet: Jag vinner tidigt en rätt stor pott mot Dan då jag slår upp stort med QdKc på BB efter Dans limp på SB. Han synar och floppen kommer K J 5, alla i ruter. Jag betar 55 och Dan slår om mig till 200. Jag funderar om han möjligen har låga suitkort i ruter men jag synar ändå. Turn blankt och nu betar Dan ut 250. Jag blixtsynar och vinner potten. Han visar aldrig sin hand men säger bara; "tur att inte ruter esset hade kommit" Han hade alltså ruterknekt på hand.

Dan åker ganska snart ut mot jukka i en pott, och det blir headsup mellan mig och Jukka.

Jag får J6s och höjer och Jukka synar blindt. Flopp: 8 6 8 Jag betar 75 i 120 potten och jukka slår om mig med 150 till (?) ofta han har åttan. Jag stirrar ner honom och kommer fram till att han nog är tom, möjligen bättre 6a. Turn: 2. Jukka betar pott(600) och har ungefär 400 kvar framför sig. Jag ställer och han blixtsynar. Jag tänker han hade väl den * * * åttan men nej. Han vänder upp A4 för 3 outs. River: A... Jag dubbar i nästa hand med A9 då han synar ner min allin med 72off(hans favvohand och den sämsta starthanden i hold'em). Sedan dubblar jag återigen, med A10 mot 72 igen. Jag är nu chip och ett par händer senare så går jag allin med 9 pre och han synar igen men 72. Jag vinner och matchen är över.

I nästa omgång så åker jag ut först då jag ställer med 99 pre. Jukka synar för nästan alla sina marker med A10 och han säger dessutom" jag tror du har AQ".. varför syna med A10 om moståndaren har AQ? Bordet kommer iaf Q Q 5, K, J.. skit! Jukka vinner sen HUn mot Dan då Dan gör en semibluff som jukka synar ner.

Nu spelar vi pottlimit omaha som jag lyckas vinna efter en lång headsup mot Dan. Jag hamnar dock tidigt i underläge i matchen men lyckas dubbla mot både Dan och Jukka. Jukka, som jag sedan slår ut när jag turnar en triss på ofarligt bord. Det var ett par viktiga potter i headsupen mellan mig och Dan. Handen det avgjordes på hade jag KJsK9 på handen och potta pre. Flopp: As Q 3s

Jag pottar 300 och Dan synar med ungefär 1k i chips kvar. Turn: Qs och min nötfärg sitter. Nu går Dan allin och jag blir fundersam. Händer som slår mig är QQ, AA, 33, Q3,.. triss i ess kan vi utesluta. Han skulle höjt tillbaka pre då. Jag är mest rätt för Q3 eller 33 men med både de händerna borde han höjt tillbaka på flopp.. Jag har iaf outs på ruter 10 och 2 kungar om de är riktigt illa så jag synar. Han har bara damen och min färg står :D

Det började bli varmt i rummet där vi satt och spelade så vi drog ut och spelade lite boll ett tag.

Det var skoj men svettigt. Efter ett tag så stack jag hem och duscha och åt. Sen drog jag iväg till Dan för liiiite Hu-poker, vi skulle slå nytt pers i lång HU-match :p Vi börjar som vanligt med ett par texas matcher, vi vann 3 var och jag minns typ inget av de här matcherna. Jo jag minns att Dan floppade set 5ggr! Helt sjukt, 3ggr med 3-3. Sen minns jag att jag gjorde en riktigt tomtebluff, haha. Men faktiskt inga riktigt intressanta händer så därför skriver jag lite om dealers delen istället.

kl var ungefär 3 när det här inträffar. Vi är ganska jämnstackade. Jag limpar med 9-8-4. Och Dan höjer nu till 30. Värsta minihöjningen så jag säger; "Du har AA" Flopp: J 8 4 med tvåspader. Dan betar 50 och jag höjer 150 till. Dan synar och säger; "har du tvåpar eller?" Turn: spader K

Dan betar 200 och jag synar med ca 350 kvar i stacken efter min syn. River: 2off. Dan ställer och jag gör ett crying call. Han har KK för turnad triss och inte AA =/..

Dan väljer under nästa 4omgångar bara 7-stöt som spel. -.- Det är så svårt. Jag vet inte alls hur jag ska försvara starka händer och hur länge man kan dra till vissa drag och allt. Men men, det är väl därför vi spelar. För att bli bättre på alla spel. Sen att man blir tilt då när Dan slowrollar i en fet pott så blir man bara galen! Slowroll hör inte hemma vid pokerbordet! HATA :@

I nästaföljande Crazygiv får jag AKsQs och höjer pre. Flopp: 2 4 Q med två spader. Jag slänger kungen och betar pott. Dan synar. Turn: klöver 4. Jag betar 125 efter hans check och han höjer till 300. Nu anade jag att han satte 4a men tilt som jag var gick jag allin och fick se megapotten gå till Dan med sin 7-4.. kasst av mig. Nu tog vi en paus och gjorde massa te. Jag blev av med tilten. VI spelade mer och jag vann nu 3 raka matcher med otroligt aggrospel :) Båda var ju trött så den som lyckades hålla uppe aggrospelet tjänade stort på det.

I en PLO (pottlimit omaha) hand får jag 56s87off och floppen kommer As 10s 6 och det blir rundcheck. Turn: 5 och jag betar 50 med mitt låga tvåpar, öppetstegdrag och färgdrag. Dan slår om mig 200 till. Jag sätter honom på A5 med möjligt färgdrag. Därför synar jag bara med mina masssa outs, Jag borde ha ställt. Jag vinner sannolikt på 5,6,9,4, ruter. River: 10. mitt tvåpar förstörs. Båda checkar och han har också 56 men hans kung kicker spelar och jag losar en fet pott..

Sen dubblar jag då jag får A4sAQs och slår upp pre och Dan synar. Flopp: A K 8 med två spader. Jag betar 200 in i 225pott och Dan ställer med två 88:or på hand och mina ess står :) Jag får sen 10d9d5c i crazyn och höjer pre och Dan synar. Flopp 10 9 7 med två hjärter och jag slänger så klart 5an och betar 80 och Dan synar snabbt. Turn K och båda checkar. River: 5off. Dan checkar och jag värdebetar 200 och nu höjer Dan 400 till(?) vad kan ha nu? Eftersom han checkar rivern tror jag inte att han är så stark med en triss eller färdig stege skulle han betat ut, jag checkade trots allt bara på turn. Så andra händer som slår mig: K5, K10. K5 vore sjukt och med K10 så borde han hade betat på turn på grund av det farliga bordet. Så troligast är en bluff då jag lätt skulle kunna försöka köpa potten då han checkar rivern till mig. Så jag steksynar hans 10-5 och jag vinner :)

nu spelade vi inte mer utan det var dags att dra hem och sova. Jag gick rätt bra plus underkvällen totalt och är snart på noll igen efter den sjuka kvällen i söndags(?) då jag hade en grym otur..

Det känns egentligen hemskt men ändå rätt skönt. Kl är halv 11 på kvällen och det enda jag gjort idag är att jag skrivit den här bloggen och ätit mat. Fast blir väl så när man går upp kl 16 :p Nu ska jag se ett avsnitt av Tilt :) Guldserie, finns att se på http://www.tv-links.co.uk/!

Blesss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guldkväll/natt/morgon xD:D haha tar 12h i rad i veckan? xD du har bara 50 kr kvar:)

Tiltmaster sa...

haha :D Ja skoj va det! nix, jag pallar inte dygnsomställningen. Men vore skoj men får se ;P mm ;) snart är de väck! :D natti