söndag 22 juli 2007

Fjällsta Open

I söndags spelade jag poker istort sett hela dagen. Vi var tråkigt nog, bara 5 pers. Lite synd det men vi hade ändå skoj. Allt var kul utom att jag losade. Det var jag, Viktor, Tomas och Jukka som spelade. Även Tony som spelade sista vändan istället för Jukka.

I Första omgången började jag bra då jag synade ner Viktor med 5-4 på bordet 5 3 2 9 J och vann då han visade Damhögt. Men sen förlorade jag en Megapott mot Jukka lite senare. Jag fick J8spader i en familjepott och floppen kom . 7 5 7 med två spader. Viktor som var short ställde för 270 och Jukka synade. Det gjorde även jag. Vi började med typ 1200 i marker och blindsen 10/20. Jag hade typ 1500 och hoppades på ett spader för att vinna en storpott.

Turn: 3spader och Jukka checkade. Jag slängde ut 300 i potten och jukka ställde för totalt 450. Jag synade och han vände upp K7. Här var jag stor favorit att bli storchip då han hade 9 vinstkort.

Men med Riverkortet 5 var jag helt orättvist nere på 300. Kändes lite surt. Åkte strax därpå ut mot Tomas med K9 mot AQ på ett Knekthögt bord. Jag ställde på floppen då båda hade nada. Jukka vann sen headsupen mot Tomas efter mycket passivt spel. Jag orkade inte kolla så kan inte berätta om nå intressanta händer.

Nästa omgång. Innan vi började åt vi tårta till ära av Tomas. Han fyllde 23 i söndags :) Det var gott med Hallontårta. De andra åt chokladtårta. blää.. hehe

I själva spelet började jag åter bra och snodde nån pott här och där innan jag fick total korttorka. Viktor dominerade bordet då han hade största stack efter en fin förstapott mot Tomas. Jag spelade tight och låg runt startstack när jag får se en flopp i SB med J3 mot Tomas i BB. Flopp 2-3-2 och jag betar 100 i 120potten och Tomas synar och han har 270kvar. Turn A och jag ställer honom och han synar med A5 = /och dubblar. Här hade jag kunnat checkat och se vad han gjort men eftersom det låg mer än han hade i potten tyckte jag det var värt en allin. OM jag checkar ger jag ju möjligheten för honom att presentera esset och måste då ändå syna ner honom för så lite.. Nån annan som har andra tankegångar?

Jag kom ner till 700 efter den potten. Med blindsen 30/60. Och jag låg där och grinda till nivå 50/100 då istort sett alla utom viktor var short. Fick TT med 600 i stacken på knappen och har bara ett val, Allin. Tomas som hade lite mer marker än mig synade med K8(jag kan förstå varför men ändå inte. Jag ställer ju på många händer men mot vilka av dem är K8 favorit? också en anledning att inte sätta hela stacken på spel här är att Jukka bakom honom ännu inte agerat.) Jukka som hade lite mer marker än Tomas synade också med AJ och på bordet : 9 2 J A J var jag toastad och Jukka i Hu igen efter denna fetapott. Hälften av alla marker i spel låg i den potten. Och inte helt oväntat losade jag den VIKTIGA coinflipen. Viktor och Jukka kvar och Jukka lyckas vinna igen efter en snabb och svängig headsup. Tror att om Viktor tagit det lite lugnare så hade han vunnit med hjälp av hans stora Hu- erfarenhet. Bl.a. efter MKT spel mot mig :)

Sista omgången. Jukka pös hem 600kr rikare och Tony anlände som ersättare. Den här omgången varade inte ens två blindsperioder och Tomas gick inte att slå. Han floppade allt, drog ut allt och fick bästa kort hela omgången. Redan i första potten så slåg han Tonys KT, topp-tvåpar med Q8 på bordet K T 9 8 J. Måste säga att Tony försvarade sitt monster dåligt men sen att Tomas drar ut runner runner stege är ju en annan sak. Sen plockar jag upp den näst bästa handen på dessa 6 timmar jag spelade, AQsuited. Viktor limpade in och jag höjde till 100totalt på knappen. Tony la och Tomas återhöjde 200 till. Tomas "made a speach" när han höjde och han såg också väldigt bekväm ut så jag sätter honom på ett halvhögt par eller kanske AK men eftersom potten redan är så stor och hans relativt lilla höjning gav mig bra pottodds ungefär 2-1. Viktor la sig ganska motvilligt. Tror han hade en hand som 89s och såg fram emot en pott mot mig. Jag synade och det låg ca 650 i potten.

Flopp: J 9 Q med ett färgdrag och Tomas checkade och här borde jag förstått att han trappa mig men ändå så ställde jag in mina 800 och han blixtsynade med JJ. Turn och River gav mig inget och jag var ute. Anledningen varför jag gick allin istället för en mindre satsning var pga av strukturen på bordet. Otroligt dragig och jag ville verkligen inte att han skulle syna med drag då han mycket väl hade haft råd med det med sin stora stack. Händer jag slog var AK, TT och 88 av de händer jag satte honom på. Med alla dessa händer hade han förmodligen checkat till mig. Men jag tänkte inte länge innan jag ställde. Om jag tänkt lite längre hade jag kanske kunnat checkat tillbaka på floppen. Men pengarna hade ändå åkt in på turn eller River med tanke på pottens storklek. Jag har tänkt på den här potten så här i efterhand om jag kan slinka men jag tror tyvärr inte det. Eller någon annan som tycker nått annat? Kommentera i så fall!

Viktor åkte ut som 3a strax efter mig då han bluffade Tomas i fel pott. Tror Tomas floppade tvåpar för typ 6e gången bara den här omgången :p Headsup så vann Tomas då han hade KJspader mot Tonys 86 och allin postflopp : 9 6s 2s. Turn As och det var över.

Samtidigt som vi spelade hemma i Fjällsta så var Dan nere i Skåne och lirade poker med sin pappa och hans polare. Han plussade 3k och vann 2 av 3 omgångar. Han kom också tvåa i den först. Imponerande! Fast å andra sidan har jag ingen aning om kvaliteten på de spelarna. Det enda jag vet att Dan spelade bra och hade som vanligt flyt. Han berätta bland annat att han floppa set 6 av 6ggr och floppade 4-tal i ess i sista handen. NICE! gratz

Utvärdering av mitt spel. Detta var min största förlustkväll hittils men ändå tycker jag att spelade bra men hade otur. Fick istort sett bara skitskort hela dagen förutom TT och AQ som jag båda åkte ut med :P Jag fick inte ens möjlighet att se floppar med mina skitkort. Typ inga goda granner heller =/ va lite trist. Jag kanske skulle kunnat ta mer komnado över spelet men jag är ändå nöjd med mitt spel. Man behöver tur på kort sikt i poker och det hade jag inte den dagen. Resultat: -300kr

Btw, Phil Hellmuth åkte nyss ut WPT "poker by the books" med KT mot Doyles A5 på floppen K 3 7 då phil blixtcheckat på flopp och Doyle gått allin. 3/4 av alla marker i spel i potten. Turn A.. och efter att ha dominerat bordet totalt var han ute. trist.. David sklansky vände å vann HUn mot Doyle. Jag kan inte fatta att jag kritiserar gudfadern av Poker men Doyle spelade alldeles för mycket på tur. Gick allin hela tiden. Men men.. han vet väl vad han gör..

Va hos Filip ikväll. Det var skoj å träffa han igen för första gången sen skolavslutningen :) Vi har gått om varann å så.

Nej hörni. Klockan är nästan 3 och det är dags att sova.

"Ja e inte bitter"!

Godnatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gå mer på känsla... ; )

Tiltmaster sa...

Haha. Jukka, Pottodds och Implied odds är viktiga. och hjälper en att fatta rätt beslut. Testa själv!

Anonym sa...

Du har verkligen mest otur i världen xD nångång måste det vända:P

Tiltmaster sa...

Tack att du också insett det! Hoppas verkligen det! Men kanske tajmar så jag får megaröta då det är mer cash i prispotten :)