fredag 13 juli 2007

brb

I onsdags natt kom jag hem från norrland. Det var skönt att lämna den vackra naturen och min härliga släkt och återvända till det bästa stället på jorden, mitt hem :)
Det är inte det att jag ogillar att bo i en liten stuga utan nån att va med och ingenting att göra. Helt IT-befirad och allt. Utan jag bara gillar att vara hemma. Det är så tyst i den där stugan att man kan höra vad man tänker, det är lite läskigt. Vanligtvis när jag är där uppe brukar jag vara ute mycket mer men pga av det kassa vädret var jag bara inne och dega. Tråkigt var också att min kära kusin Mimmi var nere i frankrike.. men men, jag hade ändå skoj med mina sysslingar :)

Första kvällen man är hemma så måste man självklart pissa på tallfället och spela lite Hu med Dan. Men först grillade jag med familjen och åt rabarberpaj, det var trevligt och gott :) starx efter 9 stack jag hemifrån och drog till hallsta.

vi hann spela 8 omgångar på 8 timmar. Så i snitt tog varje match 1h. Vi spelade 4 st texas, 2 pottlimit Omaha och 2 dealers. I Texas delen blev det som vanligt lika men i PLO och dealers vann jag allt. Jag hade väl ganska mycket flyt och samtidigt som Dan inte spelade så bra alls så kunde jag inte förlora. Jag gjorde ändå väldigt många konstiga misstag. Jag malde sakta men säkert ner Dan och hade matchen i hand men så gjorde jag nått dumt drag. En alldeles för tydlig semibluff, dålig crying call mm.. som gjorde att han helt plötsligt var chip och jag fick kämpa tillbaka. Oftast genom en galen bluff som iofs var helt säker men ändå kan tyckas galen för utomstående. Igår så synade han ner när jag väl hade och la när jag inte. Man blir så glad då! Att bluffa är såå skoj :) så här var det typ i alla omgångar i början xD

I en PLO hand hade jag 67xx och bordet kom 9 8 x med två spader. Dan betar och jag synar. Turn : blankt och dan betar pott. Här borde jag nog lägga men jag ansåg att jag hade två möjligheter att vinna potten. Antigen sätta draget eller representera färgen om den sitter. River kom underbara 5off och min nöt satt. Pengarna åker in och han losa en megapott då han hade 998x på handen. Han hade nästnöten med sin topptriss. sry..

Sen i en annan pott drog jag nytta av den potten ovan då det uppkom ett liknande läge med bordet är K 5 6. Han betar och jag synar. Turn: blankt och han satsar igen. Jag synar minns inte vad jag har xD river: 4 och jag betar helt plöstligt ut pott. Han mumlar nått och muckar korten. me like. Jag visar korten och hans tilt är total :P
perfekt! Det är det här jag älskar med Hu. Man kan verkligen lura sin
motståndare. Jag gjorde många bluffar den här kvällen som jag är stolt över. Men fortfarande synar jag för ofta då vet att jag är rökt. Bläää. Måste ställa mig den här frågan oftare:

"skulle fi bluffa i det här läget?"

svaret kommer troligen bli nej de flesta gångerna så då har jag bara att mucka korten eller? Jag kan berätta om en kass syn som jag gjorde.
Jag hade 655A på handen och hande synat dan raise på BB. Flopp J Q 6 och jag checksynar hans pottbet. Turn 6. och här vill jag få i en checkraise men han checkar bara också. Här tror jag han kanske har par i damer med stegdrag. River: T och nu gör jag ett stoppbet på halvapotten(?) min avsikt var att hindra honom från att beta stort och om han satt stegen. Då skulle han bara syna i det här läget då bordet är parat. Men han slår om mig 250 till. Jag betade 130. Här kan jag ju inte slå nått alls. Vad för hand skulle han slå om med här? Skulle han bluffa här? svar: nej! jag är nära på att mucka korten och då säger Dan: "jag har inte stege, jag lovar" här booorde jag förstått att han trappa mig men ändå så steksynar jag bara för att få se han vända upp QQ. Det enda jag slog var en bluff och ändå synar jag. ILLA!

Jag måste även berätta om en sjuk hand som utspelade sen i texas delen. Jag höjer med 89off på knappen och Dan synar. Jag floppar nötstegen men bordet innehåller endast klöver. Och jag hade inget klöver på handen(trodde jag) och det blev rundcheck. Turn klöver 9. Bordet är nu 5-6-7-9klöver. Jag tänker att jag måste beta och se om min hand är bra. Han lägger och jag slänger upp korten och säger:
" Jag floppade stegen så tur att du inte hade klöver" När jag vänder upp korten ser Dan att jag har klöver 8 och hjärter 9 och alltså straight flush :D ! helt sjukt, haha. Vilken tomte jag är som inte har nå koll på mina kort xD

Nu ska jag åka igen, om lite drygt 1h åker familjen ner till västergötland. Utanför ulricehamn till min kära mormor :D Vi ska fira henne imorrn men hon fyller 80år på måndag. Fast då är jag hemma :) Det ska bli skoj coh träffa henne. Hon är så pigg och glad fortfarande. Kul och träffa kussarna med :) såå, nu måste jag sluta. skriver igen nästa vecka.

Ett tips! Kolla på U-20 VM på Eurosport som håller nu. Riktigt rolig fotboll där och man går blir nästan aldrig besviken. jo förresten, bara då brassarna förlorar :P

Hade braa! :D

" Det bästa som finns är att spela och vinna. Det näst bästa är att spela och förlora. Det viktiga är att spela" - Nick "the greek" Dandolos

Så talar en äkta spelmissbrukare. Han var en av grundarna till wsop.

lifehouse - everything

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dina bloggar är ganska spännande i alla fall, Hannes. Även om de oftast handlar om pokerspel eller fotboll :P

Tiltmaster sa...

haha:O nej, men så bra :D Dina är intressanta med :)