onsdag 4 juli 2007

Impulsköp!

Jag gjorde nästan ett impulsköp idag då jag kikade in på länken nedan och såg dessa underbart vackra och dyra marker. Man blir ju nästan kär när man ser dem. 12kr st och jag blev sugen på att köpa typ 80st till ett heads-up set :) Vore fint det! Eller vad säger du Dan?
http://www.spelapoker.se/shop/Pokermarker/Pharaohs-Club/

Kvällens turnering gick skit. Jag började alldeles för löst och aggresivt men ändå åkte jag ut på ett taskigt sätt. Jag gjorde först en bra read och synade ner allin med 62 på bordet 10 6 10 då jag blev checkhöjd allin. Han hade A3. Sen höjer jag på knappen med 44 och sb synar. Flopp 8 2 3 och jag cb-bettar pott och han ställer för 1k till. Jag synar och han har Q2 men med en dam på turn är jag på startstack igen. Jag kände att jag spelade för aggro men vad ska man göra då när man hamnar på übertight bord. Jag åker sen ut när jag får 77 utg och höjer 4bb och samma tomte med Q2 ställer mig och jag synar. Han har A4hjärter och drar in en färg på rivern.. drygt.

Jag spelade Hu igår med Dan och vi är nu kvitt igen efter den där hemska oturs kvällen för nån vecka sen (25e juni). Allt om den kvällen står i min första blogg "some night it's not meant to be". Igår så var det ganska jämt lir och eftersom vi nu känner varandra så väl så vid showdown är vanligaste frågan " har du någonting?" haha xD så det jag va. potten brukar inte vad nedcheckad heller kan jag säga :p

Det är kul när man inser att man kan sätta sin motståndare på två exakta kort :) lite sjukt är det också. I texas delen vann vi 2 var och vi sög väl ut varandra ganska bra båda två. Och i Dealers delen har jag fortfarande svårt för 7-stöt men gick lite bättre igår då jag vann 4-2 totalt.

Imorrn ska jag och Dan lira med Tomas och förhoppningsvis nån mer. Då ska jag vinna. Nu när jag återfått pokersjälvförtroendet så. Men vi får se hur det går. Bara jag spelar bra poker så spelar det ingen roll om jag vinner eller förlorar. Det är trots allt poker vi spelar. Hoppas skickligheten avgör, då har jag stor chans :)

Ska kolla på National Heads-up Championship 2007 nu. Pokertube är en guldsida! :D

Bowling for soup - High school never ends

Inga kommentarer: