tisdag 3 juli 2007

I feel sick

"Föreställ er att ni är 8 år och har precis fått uppleva att tomten (som ska vara världens mest snälla person) egentligen är en alkoholiserad peddo med sadomasochistiska drag så har ni en liten aning om hur det känns inombords just nu..." haha xD Helt klockrent citat som passar in på mig just idag.

Jag åkte på bubblan i en turnerning jag hade chans att vinna. Det var en 5$ MTT med 736 spelare och 63 priser. Det var ett par timmar sen jag åkte ut och jag hade lagt mig för att sova men är tvungen att skriva av mig först. Pigg är man ju sen tidigare nätters hu-lir.

Det började egetligen ganska illa och kom ganska short ett tag helt då jag fick korttorka. Sen fick jag ett rus och slog upp mig från minsta till största chipstack på bordet :) Händer var 33, JJ och 89s. Med 33 betade jag pre med liten stack och gick sen bet på alla gator på bordet : 5 J Q. Insåg rätt tidigt att fi hade drag. Så när jag ställer på rivern måste han lägga trots oddsen. Över startstack nu får JJ på knappen och 2 limpar in och jag höjer dem. BB synar och limparna lägger. Flopp: Q 10 7 med två klöver och jag blir minicheckraisad men jag synar och betar ut på turn då ett blankt kort kommer och han lägger. Med 89s har jag nu näst störst stack och höjer preflop i mp och jag blindarna synar. Flopp 10 J 2. Jag pottar och en synar. Turn: 3 och det blir rundcheck. River: 7 och jag gör en liten överbet på floppen så de ser ut som om jag köper den. Han synar och jag vinner en fin pott. Har nu 7k. Startstacken var 1.5k.

kommer upp i 10k när jag höjer på knappen med AK och en limpare synar min raise. Flopp 8s 4s K. Jag blir går allin och han synar med K7. Min Allin skriker drag, så jag får han att syna med topp :) En annan pott får jag 109 och limpar på cut off. Flopp: JsQs3 och alla 4 spelare i potten checkar. Turn 8s och jag betar nu pott och två synar. Hoppas verkligen ingen av dem har färg. River kommer ett blankt kort och jag betar nu igen efter deras checkar. båda synar och jag vinner. Undrar vad de hade? :S De är nu paus och jag har dubbla average och ligger på 14e plats med 213 spelare kvar.

Efter pausen dubblar jag nästan upp mot en 9k stack då jag med 87 floppar 4 8 7 och checkraisar min fi i bb. Han synar och turn är hjärter ess och jag pottar och han synar på nytt. River: 7 :) och jag steeekställer nu och han blixtsynar med 75. Det ser ju så fiskigt ut att ställa där :D perfa! 20k stack nu och helt plötsligt 3a i turnering och 137kvar. Nu byter jag bord =/ från ett bord där jag har stenkoll på alla till en helt okänt bord. Det är nu saker och ting börjar gå illa. Jag har största stack vid bordet på 25k men många har runt 15 och kan alltså ta mycket av min stack vid en dubbling.

En kille med 7k höjer till 1k pre och jag på BB ställer honom allin med 10 10. Han synar med 55 men rivern kommer en 5a och ett av hans två vinstkort i lekens sitter. I chatten skrev dessutom en kille att han foldat en 5a. Så alltså bara 1 out! sjukt... istället för 32k och 2a i chips så nere på 18. Blää.. Jag spelade ganska aggro och tog många potter pre.

När jag hade 19k och blindsen 150/300 fick AK off. Det är handen med de många smeknamnen eller öknamnen kanske man ska säga, som får mig att tappa nästan hela stacken hela stacken. Kalle Anka, big slick,walking back to houston, Anna kournikova är några. Den är precis som Anna. Ser bra ut men vinner aldrig. Iaf så höjer en tight spelare utg med 15k och jag sätter honom på ett par, JJ, 10 10 eller möjligen AQ, AJ. Jag synar hans 1.5k raise. Flopp: K Qs 9s jag checkar. Han pottar 3k och jag slår om 4k. Här funderar han en stund sedan synar. Potten är nu på 14k. Turn: Q och jag betar 7k och han ställer för ytterligare 5k för mig. Blää, men jag måste syna med de pottoddsen(5k för 25k) och jag kan fortfarande leda. Han har Q10 och jag losar en gigantiska pott. Kan jag spela en annorlunda? Jag höjde väl antagligen för lite på flopp då han synade med sin dam, eller?
vill gärna att ni kommenterar mitt spel här.

Jag har nu drygt 4k kvar och blindsen äter upp min stack. Jag blindar ner till 3k och ställer sen med K8s på knappen med ett M på 3. BB har 10 10 som står sig. När jag ställde låg jag 69 av 71 spelare. Så jag trodde inte jag kunde sitta ut till ITM men när jag åkt ut stod de att jag kom 66 alltså bara 3platser från pengar. Så här i efterhand borde jag lagt K8an med tanke på min nuvarande bankrulle på bet som har krympigt betydligt på senare tid. Om jag skulle kommit ITM hade jag iaf haft råd med 2 sådana här turneringar till. Har nu 20$ kvar på kontot och alltså 4 turrar. ITM gav 10$, crap.

Aja, jag som trodde jag skulle klonka stort idag och kanske tom vinna dryga 500$ men så insåg att att min nät-tur inte finns och aldrig har funnits. Live is the shit. Så inom ett par dar är jag nog gul på bet om jag inte lyckas klonka hem nån turre. Vill inte gula! Jag hatar frirullar, så ofantligt med tur i dem. men men, man får väl göra som Per Elofsson säger:

"Det är bara att bryta ihop och komma igen"

och det är precis vad jag tänker göra, men först ska jag sova. Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle behöva min tur när du spelar på nätet, lätt att du kommer till finalbordet då;)

Tiltmaster sa...

haha, aah eller iaf slippa min otur xD