tisdag 31 juli 2007

Frihet och QJoff

Haha, nja så hemskt har det kanske inte varit och jobbat men är i alla fall klar nu :) Det är skönt! Inga mer tidiga mornar och långa arbetsdagar. Inge mer cash heller.. så klart :/ Taket är i stort sett klart, bara en del pannor som ska dit. Men det får Tomas fixa utan mig. Själv ska jag åka iväg ett par dar nu :) Ska bli underbart <3!

Spelade nyss två MTT's på bet med låg instats. Galet spel så klart så jag bestämmde att spela tight och vänta in rätt lägen. Jag losa ca halva stacken tidigt med AK mot KK men jag lyckades grinda upp mig till avgstack igen. Men jag åkte strax därpå på grund av ett riktigt tomtespel :P Fick JQ utg och höjde 4bb som ett stealförsök. Blindarna synade och floppen kom A T 9 och jag funderar på att beta rakt ut men checkar istället för att kunna checkraisa. Mycket riktigt betade bb och jag gick allin. En Ganska stor höjning. sb la men bb blixtsynade(han hade stor stack) med A4 och bordet blankade ut. Felspel? Det tycker jag. Funkar perfekt mot rätt motstånd men aldrig mot de där nissarna xD dåligt av mig :/

Den andra ska vi inte ens tala om. Kan i alla fall säga att jag gjorde en missklick i första handen och tvingades visa 2-4off på bordet A 2 K 7 A och då trodde ju alla att jag var en galen fisk så jag skulle försöka skulle uttnyttja det men det gick åt skogen xD Åkte i alla fall med QJ(igen) på bordet 6 7 Q 2 4. Allin på turn men fi hade KQ.. ska aldrig mer spela QJoff aggresivt...

Igår då. Jo, jag vann de två sista omgångarna varav den sista en PLO :D Vi spelade 4 omgångar och började med två texas med låg insats. åkte först både gångerna :P I första lirade jag bra men hade lite oflyt med korten. I andra spelade jag kasst och förtjänade inget annat än förlust. Losa en viktig coinflip med KQ mot Tomas 33. Dan la 44 xD hahahaha( nej, för han ju inte ha tripplat)

Innan 3e omgången höjde vi insatsen och jag vann den ganska snabbt då jag i en VIKTIG pott fick A6 i hjärter och på utg/knappen höjde jag 3bb. Både synar. Tomas hade minst marker och Dan var chippot. Flopp Qd Th 5h och Tomas betade ut. Dan synade och jag synade med. Turn 4h :) Nötfärgen! Tomas går allin och Dan steeeksynade och jag blixtställde. Han tvingades lägga sin Dam och Tomas drog dött med sin J9off. Jag hade 4/5 av alla marker och Dan var rätt chanslös. Han hamnade i ett svårt läge i den potten då han visste att han hade Tomas men inte om han hade mig slagen. Lägger han riskerar han att jag också lägger mig och Tomas vinner en stor pott och är back in tha game. Om han synar och jag lägger så är han Hu mot mig som rätt storchip. Eller som det blev att han losa väldigt mycket marker.-. Jag vet inte själv hur jag hade gjort. Men jag hade troligen lagt. Men det beror ju på hur man känner sig över bordet. Om man känner att man har en edge så lägger man. Om inte så kör man. Eller?

I sista så bustade Tomas i typ första handen med låga kåken mot Dans höga och Dan började PLO Hu:n mot mig som 2-1 chip. Men jag lyckades vända å vinna :) ! Tror Dan hade lite oflyt och inte satt så många drag men det förändrar inte mitt spel. Jag är helnöjd med liret och känner mig mer sugen på PLO :D Men men.. kanske i helgen? :) Har ju i och för sig lite PLO cash på VC. Kanske blir nått lir senare.

Nu ska jag tydligen diska.. :/

bye bye! :D

Mange schmidt ft. Petter - Giftig
(töntig text men grymt skön låt ändå :))

Inga kommentarer: