onsdag 18 juli 2007

Seeegt

Idag har det varit den segaste dagen på länge. Gick upp vi 8 och pös iväg till Tomas. Han var lika seg han och vi fick inget gjort för 12 då vi åkte iväg till Stan och handlade en massa på byggmax. Det ligger bakom Ica maxi i Erikslund. Själv visste man inte ens om att Ica maxi fanns på Erikslund. Händer mycket där ute. När vi kom hem igen var vi hungriga så vi ringde Milano och köpte var sin pizza. Jag tog en Niklas, kyckling ,paprika, annans och curry :) Gott det var!

Undertiden vi år satte vi på Rounders också. Vet inte hur många gånger jag sett den. Ska nog vänta ett tag till nästa gång nu :P Men den är fortfarande Guld! Lite epa bara att de gör FETA överbetar hela tiden. Liksom blinds: 25/50 och raise 2k pre. runcheck på flopp och turn och på rivern kommer 15k beten som följs upp med en 33k höjning xD ganska kasst faktiskt. Sånt här tänkte jag inte alls på första gången jag såg den. Har nog utveckats mycket som spelare sen dess :)Anyway, jag typ somnade i mitten av filmen. Blev så trött av pizzan.

Efter filmen vart vi pokersugna men Tomas hade inge cash på bet och inge bra frirullar gick så han pös in på UltimateBet och där hitta han till sin förvåning 10$ :) Han spelade ett par 1$ SnG som han losa och sen en 2$ multi. Han fick inge kort och ställde sen med A8 i sen position. Klart BB har AJ. Själv spelade jag en SnG 2$ som jag fick JJ i första handen. Betar 4bb utg och en höjer mig. Knappen ställer. Kan jag lägga här? Jag ger alrig nån respekt mot nissar som ställer i första handen. De kan liksom ha allt från 55 - AJ - AA. Jag tror mig ha han som höjde mig först så jag synar men killen bakom synar med. Han har QQ och den andra har AA! Sjuk hand och sen blir ändå sjukare då bordet kommer : 5 7 8 6 9 xD Tur jag hade :P

Jag foldar lite innan jag får AK på knappen. Blindsen har hunnit bli ganska höga så jag ställer efter en 300raise på 800. Han steksynar med JQ och min AK står :O :) MEn Jag åker ändå ut när vi är 4kvar då jag stoppar in för att själa på knappen. Får syn av big stack med K8 jag har Q6s. Jag missar allt och åker. Spelade även en frirulle ikväll. Klonka snappt upp till 5k i bla en pott då jag har 66 på knappen och en 1 stack ställer utg. Jag ställer med och så gör även BB. Han har 2k stack som jag. Utg har QKs och BB 55. Bord: J T 2 5... 6 :D lovely!

Men losar sen när jag tappar tålamodet efter ett bad beat. Får AQ i SB och synar efter raise från samma kille som nyss drog ut mig. Flopp K Q T och jag ställer in nästan 4k i potten på 3. Han blixtsynar med KK. Nada mas for me.. liten stack och åker sen med 66 mot K8 allin pre. Hann spela en annan frirulle med då jag losar med Q3 på bordet Q 8 4 2 8 och allin på floppen.. Suck! Men orka frirullar.. har ju 30$ på kontot nu så ska lira realmoney istället. Fast inte ikväll. Ska upp tidigt imorrn och måste snart krypa till kojs.

Imorrn får jag förhoppningsvis provsetet med marker jag beställde från spelapoker.se. Beställde också en ny kortlek och nån stans att förvara mina nya underbara chips :)

Vill också Grattis Jerry Yang till segern i Main event och 8 miljoner dollar. Ganska bra veckopeng :P What if that was me.. Läs indispokerblogg (länken nedan) för all fakta om finalbordet. Han satt uppe i 15h i sträck igår natt och kollade på det live xD Han hittade en länk. Va nog inte så bra för honom :p

http://www.montecarlomillionspoker.blogspot.com/

Ska diska och sen sova.

Peace! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha, du skrev ju ingenting om gårdagskvällen xD Vill du inte berätta om när du förlorade med 4-0?;)