måndag 30 juli 2007

PLO Cashgame

Idag var jag och Tomas så trötta efter ett par riktigt jobbiga arbetsdagar så vi tog ledigt. Hur skönt som helst :) Har svoit och kollat på MacGyver och även lirat 5minuters pottlimit Omaha Cashgame. För det vart inte mer än så. På första handen trippla jag och på andra så busta jag xD

Jag satte mig ner med 1$ på ett 2/4 cent CG. Och fick K335 som jag checkade ner i bb. Flopp : K 3 7 och sb betade halvpott och jag höjde pott. Två killar bakom synade och sb la sig. Turn: 2 och jag gick allin. Och båda synade och rivern blankade och jag vann potten på 3.50$

Handen därpå bustade jag då jag fick AA25off på sb och limpade i en flervägspott. Flopp As T 9s och jag betade pott. En kille i sen position synade och jag knappen med. Turn Qoff och jag betade 1$ och killen på knappen med 8$ i stacken ställde mig och jag synade. Lite kontroversiell syn men det var så här jag tänkte; Han kan ha ett stort drag(wraps) eller en färdig stege eller en sämre triss. Eller en kombination. En bluff vore inte troligt då jag hade investerat mkt i potten redan. Mot två av dessa 3 olika alternativ leder jag och mot det andra har jag återdrag. Sitter han på stegen så vinner jag om bordet parar sig. Vilket det gör ca 23% av gångerna. Värt den risken? Fick inte pottodds OM han hade stegen.

River kom iaf Ks och där visste jag att jag var HELT toastad. Men blev lite sur då han visar TTsJ4s för färg på rivern. För då var jag 65% favorit på turn..

Hur hade jag kunnat gjort för att spela den här potten annorlunda? En höjning preflop är väl ingen bra idé. Checkraise på flopp då? Jag har tänkt på det här altvernativet men vet inte om det hade gått så mycket bättre.. om jag checkat och nån betat och sen hade några synat så hade potten var stort redan nu och om jag då höjer det jag kan, alltså pott kommer väl mina motståndare få bra odds för att syna med en bra draghand.. eller? :S jag läste nått om det i artikel av Annie Duke i firstpoker igår..

Hade ni spelat handen annorlunda? Kommentera gärna inlägget isf,

Om nån timme blire 3manna poker. Ska bli skoj och välkomna Dan hem genom att ta hans vinstpengar från skåne xD haha så självsäker är jag inte men skulle vara trevligt iaf :)
Vi får se hur det går!

Wish me luck :)

Kalle baah - Flottilj 13

Inga kommentarer: