söndag 22 juli 2007

FISKEN

Idag hade jag sovmorgon och sov gott till kl halv 1 innan mamma kom och väckte mig. Men var väl lika bra det. Jag tog mitt täckte och gick till vardagsrummet och slog på Tvn. Hann se sista minuterna på Simple life och jag genomled en stund momento innan stacked började.
Jag blir alltid lika pisst på de där ordlekprogrammen. Liksom som idag: Grönsak, P A K I R A P ? xD ojoj säger jag. Så är prisjackpotten på 80 000kr men för det måste man dra 3 lika av typ 20!! vem i hela friden lyckas med det? Måste ju va som att dra ut en 2outare på rivern typ :P Händer inte mig ofta iaf. Istället för det där 80 000 kronorna som det står skyltat med överallt så vinner man typ 400 + 300 + 500. Fett va cash de måste tjäna på programmen.

Anyway. Efter stacked åt jag frukost. Fick bli fruktsallad med bär och glass. Mycket god frukost och det var trevligt att få äta den i solskenet :) Me like!

Sen fick jag två telefonsamtal. Ett från Viktor som sa att han skulle komma vid 4 och ett från Wicky. Anledningen till att hon ringde mig var för att igår när jag var på haga så berättade jag för Eric o co vem hon var då de gick igenom min telefonlista. Så då ville Eric messa henne och önska lycka till och be om autograf då hon kommer blir fotbollsproffs o så :P Jag lät honom göra det men han avslutade med //Eric från mitt nr. Så idag ringde hon för att kolla vem det var som messat henne. Synd att man var så nyvaken och inte fick fram nått vettigt då man för en gångs skull får höra en gammal bekant.. =/ Hon bor i Malmö nu så blir inte så ofta längre.

Vi har ätit tacos ikväll. Det var riktigt gott. Vi har även lirat lite nätpoker jag och Viktor :) Med blandat resultat. Viktor kom 2a i en SnG och losa 2 och jag kom 2a i en SnG och losa en och losa även en 30pers SnG. Jag åkte ut som 8a med 88 mot A6 pre. Flopp 5 T 5 såg lovade ut men esset på turn förpassade mig ur turneringen . I sista SnG jag spelade mötte jag en FISK. Anledningen varför jag skriver FISK med stora bokstäver är för att han var verkligen en FISK. I första handen går han allin med A6 och får syn A9(!) men lyckas klonka och dubbla. I andra handen ställer han en igen och får syn av AK men han lyckas återigen floppa ut med AQ i hjärter då bordet kommer J T 2 och alla i hjärter.
I den 3e handen får jag AJ i hjärter på BB och FISKEN höjjer till 200 med blinds 10/20..
Knappen synar och så gör även jag. Flopp : J 9 2 regnbåge och jag checkar(så klart) och FISKEN ställer. Jag blixtsynar och han vänder upp Q8 för gutshot. Tia på turn och byebye för min del och FISKEN huuuge chip. Vilket guldläge för de som var kvar på bordet. Men surt för min del. Totalt sett losade jag kanske 5$ ikväll. Inge bra för nätrullen med kunde vart värre..

Imorrn är det livepoker som gäller :D ! Ska blir riktigt kul att spela med fler än 3 pers live. Förhoppningsvis blir vi 8 spelare men jag tror mer på 5 eller 6. Vi får se hur många vi blir. En sak är iaf klar. Jag ska vinna :)! Hoppas verkligen det. Det skulle kännas bra och visa att man fortfarande är giftig eller lite formsvackor nu ett tag. Jag ska vara fullt förbered och fokuserad imorrn. Har lagt upp en spelplan men den tänker jag inte avslöja här.. :) youl see!
Hoppas bara inte mina motståndare har otroligt flyt med korten så ska det nog gå bra. Tror att strukturen gynnar oss mer erfarna spelare. Det är ju trots allt jag som lagt upp den så :P

Btw.. Någon som har problem med noppror på pokerduken? Inga problem. Bara å ta fram rakapparaten och sätta igång! Funkar utmärkt :)

Nu ska jag soova så jag är utvilad inför den viktiga morgondagen. Väck mig inte för tidigt Viktor, hehe.

Godnatt :) !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gick ju väldigt bra för dig;) haha. jag vill träffa wicky igen:/

Tiltmaster sa...

mm.. Kanon bra xD ja det vore trevligt :)