söndag 29 juli 2007

Good fold

Hade tråkigt i eftermiddas och hoppade in på bet och spelade lite fast jag sagt att jag skulle ha ett uppehåll :P Men då tänkte jag ju inte på nätpokern ;) Iaf så spelade jag 2 SnGs och en MTT turbo. I båda SnGsen kom jag 2a och i Multirullen så la jag AA preflopp xD Nu undrar ni säkert hur jag kunde göra det. Men det var inte så svårt..

Och nej, jag kan inte se in i framtiden(som Dan xD) utan jag var helt enkelt för seg. Jag satt i mittposition och plockade upp AA(som jag alldeles nyss önskade om att få..) och en tomte utg + 1 höjde upp till 300 med blinds 10/20 och min tanke var att steksyna så jag fick nån mer med mig. (Jag hade 1.5k i stacken) Men pga att jag inte alltför ofta spelar såna där turbos eftersom jag tycker det är för mycket tur i dom så glömde jag bort att man har kortare tid på sig att agera. Så min planerade steksyn blev till att jag foldade nötterna före floppen! Hur arg blir man inte på sig själv då? :@

Åkte sen ut halvtiltad med 55 på turn där bordet var 6s62s4. En synar med med A9s och rivern leverar en 9a..

Nog med spel på bet365. Resultatet blev att jag gick plus-minus-noll. Jag började istället spela på VCpoker :) Tomas hitta nån bonusgrej på nätet där man fick 10$ gratis där. Så jag satte igång att spela och rätt trött på Hold'em så satte jag mig i ett Pottlimit Omaha cashgame. Det gick bra och jag plussade nån dollar då jag spelade väldigt mycket mot en schakal. Vi spelade nästan varenda pott mot varandra och hela bordet bara tittade på :) Jag slutade vinnande i duellen men de höll på att sluta illa för i näst sista handen mot honom så hade han nötterna och jag losa halva stacken men sen dubbla jag då jag fick nöten och han busta :) Mums..!

Sen satte jag igång med SnGs och fortfarande bara PLO. Jag vann två 6 manna och kom 2a i en 10manna och losa en 10manna. Sen reggade jag (tydligen) på en 2$ SnG också som jag satt ut hela tin på :/ jag tror det var så att jag skulle spela den och reggade men att den var full så det inte gick. Men det fanns uppenbarligen plats..

Kvällen slutade iaf nästan 7$ upp så jag är nöjd med mitt spel :)

btw, måste berätta om en fisk. Spelade en PLO SnG 3 kvar. Jag var chippo och såg på när en short lägger in 300 av sina 324 i potten och den andra ställde henne. Hon la sig(!) och satt med 24 kvar på bb i nästa hand xD "gg"

Så nu ska jag sova så jag kan slita arslet av mig imorrn bitti!

Bob Sinclar ft. Cutee b - Sound of freedom

Inga kommentarer: