måndag 16 juli 2007

Back in business

Nu är jag hemma igen. Kom hem i söndags. I helgen har jag vänt tillbaka dygnet. Jag var ju tvungen då alla runt mig gick å la sig vid 12 =/ Hade bara dumburken och ingen dator. På tvn fanns bara red river, en gammal vilda västern film. Den var ganska intressant men med alla reklampauser hela tiden orkade jag inte se den. Den höll dessutom på i 2½h. I söndags fick man träffa kusinerna på min mammas sida en kort stund. Jag och Albert hann prata lite fotboll :) Det var trevligt.Men han hejar på elfborg den greken så svårt att övertala honom att heja på ifk nu när de är regerande mästare och leder tabellen :p


Här jobbar vi


Igår vaknade jag kvart över 8( helt otroligt)gick ut och åt gröt och duscha. Sen stack jag över till Tomas. Vi åkte till hallsta och hyrde släp och annat skit som behövdes til takbytet. Jag ska nämligen hjälpa Tomas med att byta tak den här veckan. När vi hämtat allt så gjorde jag Bacon och pasta som vi mosa i oss. Sedan skulle vi börja men Tomas var så sugen på att spela en SnG först. Jag satt bredvid honom och visade hur jag tänkte i olika situationer. Så klart vinner han den och 12.50$. Men när Jens kom var vi tvunga att sätta igång och vi går ut och börjar arbeta. Innan vi gjorde nått annat var vi tvungna att bygga ihop en ställning så vi nådde upp til taket. Det gick relativt snabbt. Vi lyckades också "bygga" en ramp där vi kan skjuta ner takpannorna till de där nere. Som ett löpande band typ. Sen började lite nått att ta ner pannorna. Hann 5rader innan det var dags att sluta för dagen. Vi ringde och beställde pizza, mums! :)



Vilopaus


Vår snygga ramp och Jens som spänner sig



Galna Tomas som jagar bin


Gött!



Efter pizzan var det nätpoker som gällde. Tomas reggade i ett par SnGs men losa tyävrr allt då han hade lite otur. Jag satt inte å kollade på utan satt själv på laptopen och spela en frirulle. 365$ i prispol och 50$ till första pris. Strukturen var väldigt lungt då man började med 2k i chips och 15/30 blinds. Blinds perioderna var 15min så fanns utrymme för alla sorts spel. Tight, aggro eller passiv. Jag valde tight till en början innan jag växlade tempo då jag hamnade på ett supertight bord. I mellanskedet av turnering fick jag också bra kort :) bla KK 3ggr och AA 1ggr. riktigt skönt och jag seglade upp till en bra stack. En intressant hand var när jag hade 45k i stacken och blinds 2/4k. En limp och en raise til mig som höjjer ytterligare och nu ställer kille på BB för typ 60k. Den andra höjaren ställer med för 80k. Jag steeksynar och de har AK och JJ. Mina damer står och jag vinner en monsterpott på 163k.

Då hände nått som ofta händer då jag är storstackad i turneringar. Jag börjar spela för tight då jag inte blöda chips. Jag hade dessutom den största stacken i turneringen precis till vänster om mig. Och han var väldigt aggresiv och ägde i stort sett bordet. Men jag snodde iaf lite blinds och behöll min stack. Tappar en feet pott då jag synar en raise på sb mot en aggresivspelare med A7off. Flopp A K 7 två spader och jag checkraisar honom och han synar efter lite betänketid. Turn K. Sämsta kortet för min del men väljer ändå att beta på och får syn. River 8 och här funderar jag på ställ för han verkade varkligen svag på turn. Har NOG inte en kung men jag väljer att beta halvpott och han synar och visat A9... Hade jag ställt på rivern hade han inte kunnat synar =/.. dumma mig att inte ha hjärta nog att ställa.

aja, fortfarande 100k iaf. Då spelar jag en till pott dåligt. Fick 99, phil hellmuth eller jesus. Även kallad "German lesbians" xD och höjde stort på knappen efter en limp. Limparn synar. Flopp 8 K A och jag bangar ur och checkar tillbaka efter hans check. Turn J. Rundcheck igen och river J och återigen en rundcheck. Han har KQ.. varför i hela friden beta jag inte på flopp eller turn?
illa..

Tappade mark och bubblan närmar sig efter nästan 4h spel. Jag ligger och håller mig levande och pullar mig ITM. Pga av min nuvarande bankrulle var jag tvungen. Satt och väntade på bra kort så jag kunde ställa men de kom inte förrns mitt M var på 6. AJs stod upp mot K8 i samma färg. Sen lyckas jag dubbla igen då jag checkar ner A4 på bb efter 3limpare. Flopp 2 3 5 med tvåhjärter. Jag checkar och en kille betar och en till höjer. Jag ställer och får syn av K4. Mitt står och 300k och avg stack.

Jag byter bord och hamnar på ett mycket bra bord för mig. 5 tighta och 1 bluffis. Jag checksynar ner bluffisen många gånger på rivern med bottenpar eller liknade. Han kunde verkligen inte checka ner en pott xD haha Jag började faktiskt äga bordet men spelade ändå inte alls galet. Tvärtom. Säkraste pokern hela tiden. Med 10 spelare får jag QQ utg och höjjer bluffisen bakom mig ställer på A6off och jag dubblar. Han åker och det är finalbord. I första handen får jag återigen QQ och en liten stack med 66 ställer och jag vinner. 1 mille i marker och 2a i turneringen. När vi är 5kvar får jag A5s och två stora stackar lägger och en tight snubbe ställer och jag tror han har AK, AQ, JJ, QQ typ. Men får tillräckligt bra pottodds och synar. Han har AK men jag drar in en färg och vinner. Detta var ända gången i turneringen som jag drog ut nån. Ganska konstigt på dryga 6timmar som jag spelade.

Med 4kvar hade jag 2mille i marker och fick T8s och synar en höjning från den lilla stacken med 700k. En till storstack synar. Flopp 7s 9 Qs så jag har gutshot med färgdrag. Här i vanliga fall vill jag få in alla marker på floppen men med en kille short så vet jag inte hur jag ska göra. Jag checkar iaf floppen och prehöjarn betar. Storstacken synar och jag funderar på ställ men jag kan inte för vill inte släppa in shorten i matchen om jag missar draget. Eftersom jag och storstacken nästan är lika i chips finns det ingen anledning att bomba om han skulle sitta på monster. Syn.

Turn: T och jag har nu även mellanpar och ytterligare 2outs(kanske 5)shorten ställer in iaf och biggen synar. Här kan jag inget annat än syna och hoppa på mina outs. vinner på knektar, ruter, 10:or och alltså 15 outs. Men rivern blankt och både jag och bigstacken checkar ner. Han har Q8 och vinner potten och jag har nu 1mille kvar. Shorten hade JJ btw. så där försvann 2 av mina outs.

Åker sen ut som 3a då jag ställer med 67spader på bordet Js 5 3s. Han steksynar med 4-2. Turn och 7 och river A. Detta var enda gången i hela turneringen jag blev utdragen.

3e prishär i efterha gav 25$ och såhär i efterhand får jag vara nöjd. Slog ju trots allt mer än 3000 spelare. Och fick min bästa placering i en så här stor frirulle nånsin. Men va enda ganska besviken när jag åkte ur och gick och la mig 03.40. Jag ansåg faktiskt att jag var den bästa spelaren kvar men hade som sagt minst stack och ville dubbla för att kunna plocka hem segern. men men.. jag trippla min bankrulle så :)

Idag så vart jag väckt av Tomas vid halv 9e taget då vi gick upp och åt gröt. kl halv 10 kom lite mer folk och vi började jobba. Nu har vi tagit en paus så passade på att skriva en blogg. Lång den vart men så är det.

Ett par timmar senare

Nu är vi klara för dan och jag har precis åkt he och sitter nu funderar på hur jag ska avsluta det här blogginlägget :p ähh, gör väl som alltid. Ska spela Hu ikväll och äga Dan. Ska bli gött. Och imorrn blir det mer takjobb. Men det är lugnt

Ingen fara på taket!

millencolin - story of my life

Peace :)

Inga kommentarer: