fredag 20 juli 2007

Jag + Cashgame = Tilt

Här sitter jag pisst och pank efter kvällens headsup lir. Jag losade både mot Dan och Tomas.
Jag hade varit hos tomas och jobbat med taket då jag fick ett sms från posten om att min leverans hade kommit. Direkt när jag slutat stack jag hem och bytte kläder och åkte ner till kubiken och hämtade ut mitt paket. Jag åkte direkt vidare till Dan och öppnade paketet.

Jag var som ett barn på julafton, så glad :) En helt underbar kortlek med überbra känsla och även några riktigt najsiga marker. Dyra med. Även en helt kass box att ha chipsen i. Den skulle jag inte köpt men skitsamma. Vi började i vilket fall som helst att spela. Korten var med mig i början men inte mot slutet. I första omgången floppade jag allt och vann den på 2min. I sista handen synar jag med 96 på bb efter Dans raise och floppen kommer 8 7 5. Jag checkasynar Dans bet. Turn 3. Han ställer på 88 och rivern blankar :) Vid det här laget ville Dan byta ut den nya kortleken. Han sa att den gav honom otur :P lite oflyt var det allt. Sen vann han 3 i rad innan jag avslutade med att snygga till siffrorna till 2-3. Finns egetligen inte så mycket mer att skriva om den. Joo förresten. Jag drog in nötstegen på turn och checka i en pott. Men rivern ger han nöten med sin 67 mot min 34a. Bara att betala av. Sen minns jag inge mer.

Jag spelade mot honom igår kväll med. Och eftersom Dan tyckte det var konstigt då han cann stort med 5-1 så ska jag här visa varför jag inte skrev om det. Jag var förmodligen för trött på din tur för att skriva om det. Dan fick över 30 par på 2h i headsupen och bla QQ back to back och KK å AA. Han floppade även trissar med dem HELA TIDEN. Vanligt folk träffar triss runt 6% av gånger men Dan krossar den statistiken hårt. Här är ett exempel på sjuk hand igår:

Får KK på bb och Dan höjer och jag funderar på att höja men har synat ganska mycket så finns risk då han lägger. Inte haft nå händer på länge och sådeles inge mycket raisar. Flopp Q T 8 och jag betar och han synar. Turn en blank 3a och Jag betar igen och Dan ställer och jag synar. Har har QQ och byebye potten..

Nu tillbaka till dagens spel. Efter den lilla förlusten hos Dan åkte jag till Tomas igen så han kunde kolla på markerna och kortleken. Det blev också så att vi spelade lite Headsup. Vi vann varsin och jag minns inte hur det gick till. Det enda jag har i tankarna är ett par händer i Cashgamet. Vi bestämde oss för att testa live CG. Pottlimit Hold'em 0.50/1kr med buy in på 70kr. Jag börjar bra och tar tidigt komandot i spelet med en del fina spel. Kommer upp i ca 100kr tror ja. Innan jag får J2off och höjjer till 3kr. Flopp : 9 7 A och jag pottar efter han check. Det ligger 2hjärter på bordet. Han synar och turn är en knekt. Och han pottchecksynar ytterligare en bet. Här tror jag han har 9a eller kanske två hjärter. River blankt och han checkar igen. Fri mat säger jag och ställer honom. Han steeeksynar med KJ. Och efteråt sa han: "Jag trodde du hade esset hela vägen" men bra syn av honom och jag var tillbaka på startstack.

Jag bustade honom sen när jag fick AhJc och slog upp till 3kr som Tomas synade. Flopp Jh Qd 7h och jag synar hans bet. Turn: 4h och han betar igen nu 7kr och jag slår om 12kr till. Han funderar en stund innan han synar. River hjärter 8 och han betar 25kr. Jag ställer och han steksynar med Td9h och jag ligger 70kr upp. Han köper in sig igen för 50kr. Sen inträffar det som inte får hända. Jag slowspelar..

Jag check ner Tc8d och flopp kom 3s Td 2h och jag pottar och han synar. Turn Th och här blir det rundcheck. Ville inte beta då Tomas visat mer än en gång att han kan syna en bet på flopp men inte turn. River Ad och inget färgdrag sitter och jag pottar(nästan ställ på honom) och han funderar en stund sedan synar han med 4-5hjärter. blää! Jag trodde esset var ett bra kort då han möjligen synade med esshögt på flopp och fick sen topptvåpar och skulle syna min bet på slutet. Men icke då.

Vi det här läget var vi lika i chips då jag får the rookie hand KJ och höjjer till 3kr. Tomas synar och floppen kom J Q K regnbåge. Och Tomas betar 5kr. Här sätter jag honom inte på set eller AT tror mer på KT och höjer 15kr. Han höjer nu igen pott(43kr) och skriker till mig att han har floppat stegen men ändå så ställer jag och han steksynar för att sedan visa upp T9 för stegen. Han trodde tydligen jag hade AT eftersom han väntade så länge med synen. Turn och river blankar och mitt inköp och självförtrende försvann på ett ögonblick. Jag belv TILT. Tur att jag packade ihop grejjerna och inte körde nå mer. Hade kunnat slutat illa då.

Jag tror min syn/allin var pga av min lill tilt från T8an. Kan knappt fatta hur jag kan bli tilt för det.

Jag och Cashgame går tydligen inte ihop. Har varken funkat nät eller live. Jag som trodde jag var Cashgamespelare då jag älskar spelet efter floppen och hatar alla allin tomtar som verkligen förstör allt roligt med pokern. Gambla kan ni göra nån annan stans. Spela blackjack eller roulette om ni måste gambla eller sätt er i ett pottlimit spel så jag kan ta era chips :) Ett mycket bra alternativ om nån frågar mig.

Ihelgen är det Fjällsta open som går av stapeln hemma hos Tomas kl 3 på söndag. Vi kommer förmodligen bli runt 8pers så det ska bli najs :) Hoppas verkligen jag klonkar då! vore så gött.
Dan kommer inte spela för han drar till skåne men Viktor kommer :D Ska bli skitskoj och träffa han igen.

Men nu måste jag sova.

av med tilten tror jag att jag blev faktiskt. Så skönt att få skriva av sig :)

Blesss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du har skrivit fel i den handen du hade AJ off och fick färgen för om det är som du har skrivit så har ju Tomas straight flush!

Tiltmaster sa...

haha, oj. Han hade inte straight flush xD tack!