fredag 6 juli 2007

Poker, pizza and suckouts

Igår kväll spelade jag, Tomas och Dan poker hemma hos Tomas i Fjällsta. Det blev en ganska lyckad kväll då jag slutade på plus. Och jag spelade mestadels bra. Lite för många crying calls bara men bättre det än att bli bluffad varje gång. Om jag visar att jag synar ner med halvtaskiga träffar så kommer mina motstånadre få svårare att bluffa mig i nån stor pott senare :)

Jag vann 3 av 7 matcher och gjorde en FEEET suckout den här kvällen. 2-outare på turn.. sweeet! Det var i näst sista omgången då jag omgången innan losat en Hu mot Dan pga en äcklig utdragning. Limpade med 85off och flopp 7 6 5. Jag betar och Dan höjer mig. Jag synar men funderar på en fet raise eller kanske tom allin men bästämmer mig för syn då potten inte är tillräckligt stor. Vann kan han ha? Överpar?inte troligt men kanska AA. Set? han borde kanske ha höjt men. tvåpar? troligt. 76 skulle han mkt väl kunna ha. drag? mycket möjligt det med. 3 av 4 möjliga händer kommer jag få syn av och alltså ingen bra idé att stoppa in. Turn 5 :) Och Dan ställer nu mig. Jag synar och han har som jag antog 76. River 6. Fårvånad.. nån

Tillbaka till min 2-outare. Jag får AA och är i Hu mot Tomas och ligger under lite i chips men har ett psykologisk övertag då mina re-steals har funkat hela tiden. Han fortsätter att höja på knappen till 75. Och jag slår om till 130 till. Misstänkt liten raise men han synar iaf.

Flopp: 3 Q 3 med två spader och nu ställer Tomas allin direkt med dryga 1k. Jag blir riktigt fundersam. Potten är ju på typ 300-400. Men inte kan jag lägga AA här? Innerst inne vet jag att han har 3an men jag gör ändå ett crying call. Matchen ser ut att va över men turn kommer det UNDERBARA esset! Lucky me :) Det här var nog den största suckouten jag gjort hittils i mitt pokerliv. Det är nog för att mitt mål är att alltid ha bäst hand när jag går allin, jag hatar att stoppa in på drag och sen missa allt och åka. Nej, gamla kan man göra nån annan gång. Shit va konservativ jag låter. Asså, jag lägger inte nötfrägdrag med gutshot eller likande så lätt men att stoppa in med bara öppetstegdrag eller lågt färgdrag tillhör inte vanligheterna om jag har ett stort M och inte behöver chansa. Jag är väldigt sällan den som behöver dra ut. Istället är jag den som blir utdragen. Sådana tillfällen kan jag skriva en lååång blogg om. hehe, det kan förmodligen de flesta pokerspelare men ändå. Jag kan faktiskt inte komma ihåg om jag dragit in nån 2-outare förut. Kanske på nätet men inte live. Skönt kändes det iaf :)

Anyway, stackars Tomas. Han hade verkligen ingen tur de här kvällen. Han vann bara 1 av 7 och blev fiint utdragen av Dan i nyckelpotter iaf 3ggr. Bla floppade han med QT tvåpar på bordet Q K T. Pengarna åker in och Dan gör en tvångssyn med AA. Turn J. Sen så losar Tomas med QQ på floppen T 7 5 regnbåge. Dan har KT och synar Tomas allin. River.. Kung :O xD

Dan lyckades även floppa kåk en gång då Tomas ställer med esshögt. Sen blir det omvända roller då Tomas floppar kåk med K8. 8 K 8. Turn: 6. River 8. Tomas går allin och Dan kan inte lägga nästkåken och synar med sin kung. Surt Dan.

Jag vann faktiskt en coinflip igår! Helt otroligt kändes det när min 33 stod mot Dans AK i en hu match :) Men sen blev det som vanligt då 55 losade med Q9 och 22 mot T9s. Med ankorna satt jag på BB i sista matchen. Han ganska stor stack och Tomas på SB hade antingen större. Iaf så höjer han och jag återhöjer. Han höjer igen och jag stoppar in. Här tror jag han måste vika allt utom par och AK,AQ men han synar ändå med sin T9s och vinner då både en tia och en 9a faller på bordet. Yuck! aja, . Jag åkte alltså ut först i första och sista omgången. Var även i dem jag spelade oseriösast och hade sämst kort. I första matchen kände jag mig rätt trött fast klockan var 18 på kvällen hade inte min hjärna vaknat. Jag spelade alltså dålig poker, löst och passivt.

Jag fick Q3hjärter på BB och synar Tomas raise från SB. Flopp kom Kh 5c 8h och Tomas betar knapp pott och här går jag allin och hoppas han kommer vika allt utom kungen. Men han steksynar med sina 9:or som står sig. Jag borde bara synat på flopp eftersom jag var i postion och med ett till överkort på turn för hans 99 så hade jag kunnat ta potten.

Sen åker jag ut först i sista då jag är skakis och bara garvar över min suckout hela tiden. Var i den jag gick allin med 22 mot T9.

Vi åt även pizza den här kvällen som vi beställde från Milano. Kollade High stakes poker hann vi också med :) Gaaaalna summor de spelar om. En "liten" pott där är ca 1,5 miljon svenska kronor... sjuuuukt. I nästa säsong kommer minsta buy- in vara på 500k $ shit va mycket pengar!

Nu ska jag sova. Ska resa lågnt imorrn. (50mil uppåt landet) Godnatt, peace!

Ps. Tack för telefonsamtalet jag fick tidigare i afton som förgyllde min kväll. Att bara höra din röst är underbart <3

Bowling for soup - Almost

Inga kommentarer: