måndag 25 juni 2007

Some night it's not meant to be

Hallo min nya blogg, igår blev inte en särskilt lyckad pokerafton. Jag tyckte jag spelade bra men ibland går det bara inte. Jag var väl lite halt efter midsommarn och allt. Jag var faktiskt vaken 39h i sträck natten före och kände mig väl inte allför pokersugen men inte kan man tacka nej till lite headsup poker :)

Så jag tog moppen min och drog iväg till Dan. Väl framme hos Dan så kallpratade vi lite med Lisa och Linnea innan vi satte igång med spelet. Med en startstack på 1k och öppningsblinds 5/10 var det deep stacked no limit texas hold'em som gällde. My favorite game :)

Spelet började bra för min del och jag tog en knapp ledning till en början innan en hemskt pott utspelade sig. Jag fick 2-3offsuit på BB som jag checkade ner efter hans limp. Floppen gav mig bottenpar och det blev rundcheck. På turn kommer en till 2a och mitt "moneycard" har precis fallit på bordet (trodde jag iaf). Men det visade vara lekens värsta kort för min del då det vid showdown visades sig att han hade en K2 som han så fint slowrollade =/ och jag var nu riktigt short. Men jag kämpade mig tillbaka och var tillbaka på ca 600 chips när jag får 33 och vi hamnar allin preflopp och jag losar, så klart coinflipen då ett ess kommer på floppen.

Ny omgång. Nu böljar spelet mycket fram och tillbaka och både jag och Dan lirar bra poker. Minns ärligt talat inte så mycket av den här omgången men iaf när blindsen ökat blir vi allin preflopp. Jag har 55 men oturligt nog har han sexorna som står sig.

Ny omgång. Det blev en kort match, varade endast några minuter. Jag fick AJ på knappen och limpade "bara" då han slog upp och jag synade återigen. Floppen gav mig underbara topp-tvåpar och jag slowspelar de så gott jag kan. På Turn checkhöjer jag och visar min styrka på handen men han fortsätter att syna. Jag blir fundersam och man turligt nog har ett floppat set. Rivern kommer en Dam då han blixtställer. Jag synar rätt snabbt och matchen är över. Han gjorde en psykopat bluff Q7 som inte gick hem. A la tony-style :P

Ny omgång och jag plockar upp JQoff på BB och Dan slår om vanligt upp till 35 med blinds 5/10. Jag bestämmer mig för att slå om till 80 fastän jag har en stark hand behöver den träff och trivs bäst i små flervägspotter. Dan synar och floppen kommer 9 6 9 och jag fortsättningsbetar nästan pottstorlek och han steker i några sekunder innan han synar. I det här läget tror jag på 9a eller två överkort. Turn kommer J. Jag betar nu 200 in i en 350 pott. Dan steksynar. River en 2a och jag skakar lite på huvudet och sedan checkar för att framkalla en bluff och jag tror jag lyckas då jag får höra en underbara orden; Allin. Jag ska precis till att syna då jag tittar upp på Dan och märker något i hans ansiktsintryck. Det får mig att börja tänka, kanske är det han som trappar mig och sitter i själva verket på den där äckliga 9an. Jag steker och steker och tillslut när jag kommit fram till att han inte har 9an synar jag och vänder upp knekten och han säger plötsligt : vad har du för kicker? jag visste då att de var kört. Han hade AJ och vann en väldigt avgörande pott. Bara någon pott senare stoppar jag in pre med K9 väl medveten om att jag ligger under mot hans dåligt ess. Men jag måste chansa för att få ihop lite chips. Hans Ess står och jag losar.

Nu byter vi till Dealers choice och vi kör nästan bara Crazy pineapple som är en lite galen variant av texas och pott limit Omaha. Jag losar tidigt en pott i Crazyn då jag får A79. Jag slår upp och Dan synar. Flopp : 7 k 4 med ruter. Vi slänger båda varsit kort och jag slänger så klart 9an. Dan betar nu 150 i en 90 pott (?!) Det skriker svaghet och jag synar. Turn kommer en 5a och det blir nu rundcheck. Jag är nu 99% säker på att jag har honom. Rivern kommer klöver Q och Dan betar 250. Han ser ruskigt rädd ut och jag synar. Han vänder upp Q8ruter för missat färgdrag men par i damer på rivern. Jag muckar surt mina kort efter min bra läsning..

Jag är nu i stort underläge men lyckas ta mig tillbaka ganska bra innan den här handen inträffar. Vi spelar återigen Crazy och jag plockar upp A8sQ och jag höjer 4BB och Dan synar. Floppen kommer A84 regnbåge, riktigt nice men Dan ser riktigt svag ut så jag checkar efter honom. På turn kommer hjärter 10. Han checkar igen och nu kan jag inte slowspela mer pga av både färg och steg möjligheter började komma. Jag betar pott och han ser sugen ut på att höja men tillslut synar han bara. Rivern kommer klöver 6 och bordet ser nu ut som följade: A 8s 4 10s 6
Helt plötsligt betar Dan ut 175 och jag får mig en funderare. Jag kmmer fram till att han har ett missat drag och bara vill köpa potten. Så med den här readen borde jag bara syna men girig som jag är slår jag om till 200. Han ställer nu och jag är comittad. Kan inte lägga topp tvåpar HU med de pottoddsen. Han klonkade så klart in stegen på rivern och var helt tom på flopp men fick straightflushdrag på turn med sin 79hjärter.

Jag börjar nu känna lite av tilten men som tur är får jag en monsterhand i nästföljande Omahagiv. AsAJs9 som jag slår om Dan öppningsbet med. Eftersom vi spela pottlimit så är båda våra betar begränsade. Floppen kommer J93 regnbåge. Det ligger 200 i potten och jag har 300 framför mig. Jag betar 150 och han ställer jag är båda comittad och har förmodligen bäst hand så jag synar gladeligen. han har QQ108 för lägre överpar och öppetstegdrag och jag lyfter inte ens på ögonbrynen då klöver 7 faller hårt på turn. Jag blir inte förvånad längre, dan är helt enkelt bäst på suckouts.

En sista omgång då. Jag är nu halvtiltad och klockan är över tolvslaget. Det blev en ganska lång omgång som jag tillslut också losade. Det började med att jag limpade med J36s och floppen kommer 3 4 10 och jag betar efter hans check men han synar. Turn J och mitt underbara tvåpar sitter. Här vill jag beta men checkar istället, vill locka med honom till rivern som kommer spader ess. Han checkar återing och jag värdebetar drygt halvpott och han slår nu om mig (?) Jag måste ju syna och gör ett cryning call och han visar A4 för högretvåpar... suck!
Nu bestämmer jag mig för att byta spelstil och inte slowspela nå mer. Det går bra och jag kommer tillbaka i matchen och vi är nästan lika. Då får jag 577s6s på BB och slår om Dans höjning till 80. Han synar. Floppen kommer nu som rena drömmen efter en sådan höjning. J 7 2. Jag pottar och han synar. Det ligger nu uppåt 600 i potten av 2k totalt i spel. Turn kommer en 10. Jag halvpottar och han ställer jag gör ett till crying call och hoppas att han inte har 98 men så klart har han det men jag har fortfarande vinstkort. Tyvärr kom inget på rivern och jag losade.

Alltså ingen lyckad sektion poker. Många syner där jag innerst inne visste att jag var slagen men vad ska man göra då när man har topp tvåpar och bordet ger EN stegmöjlighet på rivern.. Jag har inte förmågan och självförtroendet att göra dom nu märker jag. Jag har varit urform men börjar komma tillbaka. Bara man kunde få liite average-tur så :) men det kommer väl!

Hade bra nu allihopa så återkommer jag med fler händer och analyser senare. Får se om det blir nå nätlir ikväll, Adam och Lin ville ju se på film så det är väl så det blir! Ta hand om er, bless!

Fall out boy - Nobody puts baby in the corner

Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen men förlorar sin själ, Matt 16:26

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte att kvällen gick helt okej;) hahaha men bra blogg du har fått fram:)

Tiltmaster sa...

haha, för dig möjligen! tack :)!