torsdag 9 juli 2009

Seven Pounds

Nu var det en veckan sedan jag skrev något sist i denna lilla blogg och detta trots att jag inte varit utanför västmanlands gränser över huvud taget. Men i ärlighetens namn har jag knappt varit hemma något heller. Däremot har jag har hängt med Dan en hel del, shoppat, hunnit träffa Jukka för första gången på en evighet och såklart spelat poker.

Detta har dessutom gjorts på fel sida av dygnet, anser nog många. Jag har gått och lagt mig mellan 06-09 på morgon 7 dagar i sträck och sedan sovit till 14-16 på dagen. Mycket fin dygnsrytm med andra ord ;)

Med undantag från igår då jag inte spelade någonting alls utan istället spenderade kvällen hemma hos syrran tillsammans med resten av oss syskon. Det var mycket trevligt och först käka vi kinamat och pratade en massa innan jag och äldsta brorsan drog iväg och hyrde Seven Pounds. Och vilken guldrulle det var. Kan förstå nu varför Jenny tjatat på mig att se den. Will Smith visar återigen vilken grym skådespelare han är och detta i en mycket spännande, intressant, frustrerande och vacker dramatisering från i år.

Efter filmen undrade vi mest över filmens titel. Men en facebook-grupp gav oss "svaret" och efter det åkte vi hem. Det hade åskat och blixtrat under kvällen och vädret var fortsatt ostabilt, så jag hade ingen lust att slå igång datorn så därför gick jag och la mig kl 1(!) och väcktes sedan 13 timmar senare av brorsan som kom in med gitarren och sjöng "åh åh vad det är skönt och va naken.." Naken var han självklart inte, men vaknade, det gjorde jag i alla fall :p

Pokern har gått upp och ner. Men mest upp (såklart). Det började med att jag plussade tre inköp på 5/5kr på klubben i lördags med bra spel och lite fina träffar. För att sedan backa lika många inköp hemma hos Lundis på en mycket lägre nivå, 0.50/1kr med bra kort men iskalla floppar.

Sedan blev det en SnG natt hemma hos Dan i måndags där vi var 4 pers och jag kom ITM 6/8 grytor men lyckades gå miniback ändå på grund av att jag förlorade 5 raka heads up... varav fyra mot Sivén som hade tur och, måste jag erkänna, spelade ut mig :/ En schnitzel, 3 timmars eftermiddagsnapp och så var man på't igen. Den här gången 100krs grytor på klubben. En vinst och en andra plats så var man nästan even från i söndags. Gött.

Nu är ni lite mer uppdaterade om mitt nuvarande liv i alla fall. Adios :)

Inga kommentarer: