fredag 31 juli 2009

Jag ska flytta!

Efter ett par dagar med bloggtorka (där jag mest grindat, mer om det senare) har jag nu äntligen något att berätta igen. Den första september flyttar jag hemifrån till en egen liten lya i Hallstahammar! :)

Har velat flytta hemifrån i närmare två år nu och äntligen är det dags. Idag var jag och kollade på lägenheten och direkt efteråt tackade jag "ja". Det är en etta på svevringevägen och jag tror jag kommer trivas bra där. Ett rum, kokvrå, klädkammre och ett sprillans nytt badrum kommer mitt nya hem bestå av. Alldeles lagom som första place imo :)

Förövrigt har jag idag bestämt mig för att bli minimalist! Efter nattens grind på klubben kom jag hem kl 7 imorse och åt lite gröt innan jag följde med pappa och hjälpte en familj i Ransta utanför munktorp att flytta till Västerås. O herre Gud vad mycket grejer de hade! Kändes som värsta mulle-meck klubben. "Det finns inge skrot, allt är bara moliokser och molliänger som kan användas på nya sätt"

När de förra året flyttade ner från Ångermanland och hit var de tvunga att använda en hel långtradare med flak och allt för att få plats med allting, och detta på en familj av fyra medlemmar. Sick var ordet.

För den som undrade när jag sov senaste dygnet så nappa jag dryga timmen nyss. Längtar tillbaka till sängen men ska försöka hålla mig till efter Haga ikväll. Good bye :)

Linkin park - New divide

Inga kommentarer: