onsdag 26 augusti 2009

Inflyttning pågår

Söndagens GP blev en kortvarig historia, då jag spelade tight i 40 min innan jag försökte mig på ett djärv/tok bluff. Jag återhöjde preflop, betta flop och gick Allin på turn med ingenting på 7-högt bord. Min motståndare funderade en lång stund innan han synade med QQ då han verkligen var orolig att jag hade AA/KK som jag representerade. Han hade nog vikt om han haft vad jag satte honom på, dvs ett mellanpocket 88-JJ.

Anyway, på kvällen sen blev det cashgame hos Lundis därför att både han och Sivén tog sig topp 3 i turren men de stupade tyvärr på målsnöret. Cashgamet gick i alla fall bra för mig, jag vann ihop turneringsinköpet och lite till.

Mellan de båda pokersessionerna hann jag, med hjälp av far och mor flytta in en del möbler i lägenheten. Bland annat finns nu tvn, soffan, mattan, soffbordet, köksbordet och lite stolar där uppe. Av det som är jobbigt att bära upp, stora saker, återstår nu endast min säng, en liten byrå och frysen som jag tänkte ha stående i klädkammaren :p Sen måste jag även införskaffa mig en tv-bänk den kommande veckan. Sen kan jag flytta in! Jag blir glad av den tanken :)

Nu väntar sängen. Gnatt

Inga kommentarer: