måndag 31 augusti 2009

Kall stor markerhög

Lördagens bigstackturre på klubben skulle jag lika gärna ha hoppat över. Jag åkte ut 18 plats av 28 spelare och detta utan att ha gjort någonting kändes det som. Mitt första bord var galet och det fanns marker att hämta bara man träffade något. Men min bästa träff var ett tvåpar som dog mot en rivrad hålpipa och fick åka i mucken. Med 11k kvar av startstacken på 15k var det paus och jag fick byta bord. Hittade AQs i tidig position och höjde till 1100 med blinds 200/400. Allin från Karim för 3600 till. Syn och han har AA.. Sen med 8k kvar och blindsen gått upp till 300/600, valde jag att 3-betta Allin med A7s från mörkarna efter att den ständigt höjande Gunnar höjt på cutoff. Han blixtsynar och visar även han AA.. Tajming var det ja xD

Igår kväll var jag hos Lundis och kollade på fotboll. IFK Göteborg hade lekstuga med Elfsborg och vann med 4-0 hemma på gamla ullevi, till Lundis stora tilt. Visst hejar han på änglarna men han hade bettat 20kr på en 3-0 vinst, vilket hade inneburit 700kr för honom. Men Hyséns mål i den 88:e minuten förstörde hans fest och i det efter följande cashgamet satt han mest och muttrade och klagade över dåliga kort. Men så, ett par timmar in i spelet, kommer handen.

Han höjer UTG till 4, Sirre slår om till 15 och jag kollar ner på AK off suit på small blind. Jag höjer rejält för att visa att jag vill ha Allin eller fold mot mig, till 46kr. Bakom mig sitter Rickard och går Allin mörkt för 40 spänn. Lundis säger Allin, 110kr till. Sirre klagar och trycker sen in resten av sina marker. Jag sätter ingen på AA eller KK och får då klart rätt odds för syn och synar. Rickard vinner hela potten då hans T2 off blir till tvåpar på turn och Lundis tar den större sidopotten med QQ då varken jag eller Sirre träffar med AK.

Därefter har jag 6kr kvar som jag lyckas dubbla och dubbla och dubbla och slutar kvällen, en kvart senare än den stora handen, bara miniback. Rätt skönt.

Nu är jag hos Tomas och grindar. Går fortsatt kallt och jag hinner nog inte över 250€ innan september börjar. Men är lugnt. Tomas går förövrigt sjukt bra och jag är glad att han för första gången i sitt liv plussar på poker :) Bye now!

Limp Bizkit - Behind blue eyes

Inga kommentarer: