torsdag 6 augusti 2009

My worst enemies II

Inte nog med att de vill suga mitt blod, de anländer också allt som oftast i flock och lämnar min kropp full av kliande köttsår, vilka kan ta veckor att läka för en med dåligt läkkött som mig. Och tro mig, de är inte det minsta sexiga...

Men hur kommer det sig att dessa moskiter söker sig till just mig? Jag som hatar de mest av alla? Enligt en norsk dokumentärfilm jag råkade snubba in på, på SVT för ett par dagar sen, om just dessa parasiter, så vet man idag fyra anledningar, varav den femte är lite osäker, varför de föredrar vissa hudar före andra. Med hjälp av håren på sina antenner kan de lokalisera sitt byte genom följande:

1. Koldioxid.
2. Mjölksyra.
3. Svarta kläder.
4. Sexualferomoner (signalämnen på kroppen som utlöses när vi blir upphetsade..)
5. Alkohol.

Jag fattar fortfarande inte varför de gillar mig så mycket... Men i fortsättningen ska jag alltid ha på mig vita kläder, aldrig träna, hålla andan jämt och vara med helt oattraktiva personer! (är ju redan nykertist) :p haha lät ju kul^^

Förövrigt så är det bara honan som suger blod, var vid därför jag benämnde saken till bitch i det tidigare inlägget. Hanen då? Jo, han lever på växter och dör direkt efter befruktningen, då han gjort sitt. Vilken könsdiskriminering...

Jag hoppas ni förstår min frustration. Why can't you all die?

Inga kommentarer: