söndag 26 april 2009

Hemma igen

Så var man åter i Sverige efter kort visit i Holland - det organa landet i västeuropa, beläget under halvnivån, känt för sina husbåtar, tulpaner och liberala drogpolitik. Men vistelsen där var alldeles för kort... hade lätt kunnat stannat där flera dagar till. Jag hade skitkul och lärde känna massor med underbara och öppna människor. Både holländare, estlänningar och finnar :)

Presenationen jag skulle hålla gick helt okej, inte felfri men sen när sjutton går allt som planerat xD

Vi bodde i alla fall i en halvstor kanalstad som hette Hoofddorp, sydväst om Amsterdam med bara 15 minuters resa till huvudstaden. Därför besökte vi Amsterdam flera gånger och väl inne i centrum avlöste sexaffärerna och coffee shopsen varandra på alla mindre gator. Medan huvudgatorna bestod av olika shoppningkedjor som H&M och New Yorker :p

Ingen av oss rökte något såklart men det var rätt sjukt och se en massa stenat folk sitta in och knarka, helt lagligt! En "turistatraktion" som vi dock missade var The Red Light District men att se fula och tjocka streetwalkers gå omkring och vinka åt en, hade tjejerna konstigt nog ingen lust med^^ Bilder från resan kommer *kanske* senare :p

Första dagen hemma igår spenderas nästan helt på klubben och huvudgrejen var självklart Headsup KM där jag i första matchen fick möta Dennis, en spelare jag har väldigt mycket respekt för. Jag spelade fokuserad och solid poker till en början innan jag växlade tempo och dessutom lyckades träffa ett par händer. Med Q3 hjärter floppade jag bland annat toppar med flushdrag som satt redan på turn. Jag checkhöjde flopp och betta turn och river och fick betalt. Därefter vann jag matchen med A8 vs J6 allin preflop.

Min andra och sista motståndare kom att bli herr Wojtek, en aggresiv och något fiskig polack. Efter en lugn inledning tog jag greppet om matchen då jag floppade toppar med bättre kicker än honom. Sedan fortsatte jag och grinda ner honom och som minst var han nere på 1100 (10k totalt i spel) med blinds 100/200 och också 1600 med blinds 150/300. Men ormen ville inte dö utan plockade upp monster på monster och dubblade upp. Men jag höll min ledning, var 2-1 chipleader när jag höjde upp med A9s och han ställde in väldigt snabbt. Jag såg svaghet och synade och han visa QJs och rivrade sedan en lady (-.-) och helt plötsligt var jag short och under 10bb. Snodde upp mig till kanske 15bb då han limpade in. Jag ställde med 44 som dock var chanslösa mot hans 3:e KK under matchen...

Efter det lirade jag också två händer i en satellit. Med 43 klöver floppade jag färgdrag och turnade öppetstegdrag. Fick in pengarna mot 79 klöver och drog pretty slim^^hehe

Idag har jag varit på möte och sedan var några vänner till familjen här och grillade med oss. Ikväll blir det dock att plugga engelska då jag har prov imorgon som jag knappt vet vilket kapitel det gäller xD

Haha hejdå :)

Fall out boy - The Carpal tunnel of love

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tut tut tut.. You should really start writing your blogs in english! XD I had to put everything in a translating machine damnit! XD
I didn't understand ANYTHING about the pokerpart o.o You really have to teach me next time you're in Holland.. Eh.. I mean THE NETHERLANDS -_-''
You didn't even tell you're friends about meeee, I'm a great tourist attraction in The Netherlands! XD Hehe.

Anyways, Ima go clean my room now.
x Joy

Tiltmaster sa...

Haha that is an idea and during my time as a blogger (soon 2 years!)I have wrote a few blogs entirely in english but it takes a lot more time and my swedish friends don't wanna read it then :p

Haha of course I will teach you some poker if you want to^^

Yeah, sorry about that.. But I'm going to show some pictures on the blog later and then I will show you to them all :)