måndag 6 april 2009

KM

Helgens klubbmästerskap blev ingen rolig historia. Ingen av oss juniorer (Dan, Razz och jag) klarade oss ens igenom första dagen. Det var en tyvärr en rätt kall turnering. Men men, vi tar det från början..

Söndertaggade möttes vi av Nalle Hedlund i dörröppningen och därefter slog vi oss ner tillsammans med drygt 50 pers och spelet satte igång. Jag fick en tillsynes grymt lottning med mestadels fisk i David A, Mange B, Koivu, P2, Eric C, Lennart, Johan A, Erik N och det kom att bli action. Men det visade sig bli lite för mycket av det goda. Eftersom det här bordet inte gick att köra över valde jag att försöka komma in billigt i potterna för att floppa nå stort och få bra betalt. Men mina träffar och kort uteblev och efter någon timme lämnade jag med lite under startstack, 12k och flyttades till ett nytt bord, där Harju satt och lekte kapten.

Spelet var mycket bättre (tightare) på det bordet och jag lyckades bygga stack hyffsat innan jag plockade upp dagens första riktiga hand, QQ. Harju höjer till 750, tight snubbe dubblar till 1500 med 6k bakom. Vad göra? Jag har bara spelat mot snubben en gång tidigare och det var under en bigstack då jag först la JJ pre mot honom och sen busta honom med set i 8:or mot toppar - allt på typ en kvart. Jag bestämmer mig i alla fall till att höja honom Allin och övriga lägger sig och han synar med KK. Men jag är dock optimistisk och säger "nu ska det bli kul att dra ut.." floppen kommer 8-högt, turn blankar och river Q! Sick att jag kunde hitta den 2-outarn.. kanske bara borde synat pre för setmining? Fast jag har ju inte implicita så kanske fold?

I alla fall går jag till lunchbreak med 23k, precis under average. Rasmus har byggt fint och har 48k medan Dan är utslagen efter att ha pushat med K-högt färgdrag + 2 overs på flopp och fått syn av nötdraget..

Efter lite käk (pasta carbonara såklart) fortsätter vi och nästan direkt går jag ner mig i ett par potter. Bland annat viker jag överpar mot floppat wheel och är nere på 10bb. Grindar den stacken ett bra tag innan det tar slut för min del. Eric C limpar UTG och jag checkar bb med K7. Flopp Q 7 6 och jag checksynar en bet, tror jag leder. Turn spader K och nu har jag tvåpar men det färgdrag kom ut och checkar dock igen och han bettar ganska svagt. Jag ställer in och han säger syn och visar 98 spader för superdrag och såklart sätter han stegen på rivern. Jag åkte på plats 20 och jag är inte helt nöjd med mitt spel, ett par tveksamma spel gjorde jag och förtjänade inte komma bättre än jag gjorde.

Rasmus åkte sedan ut på på plats 16 men han förtjänade dock bättre. Han fick in alla sina chips med AA vs Nordborgs QQ för ett pott på 140k, vilket hade försatt honom i slagläge och topp 3. Men tyvärr rivrade Fredrik en stege och Rasmus var ute och super tilt.. GG WP m8 - vi tar dem nästa år.

Igår följde jag finalbordet (Eric C vann!) och därefter körde jag och Dan en liten grind. Först PLO på full tilt sedan NLH på prima. Jag plussade ett inköp på bägge och känner att mitt nätlir snart är tillbaka där det en gång var. Hemma var jag klockan 7 imorse^^

Idag har jag städat, tvättat och lite annat och nu ska jag kolla high stakes poker innan Katta kommer sen ikväll. Ska bli skönt att träffa henne igen. Adios

Inga kommentarer: