torsdag 30 april 2009

On my way

Gårdagens shorthanded turre såg ut att bli en riktigt lyckad historia men tillslut ville det sig inte. Jag gled ITM med medelstack (63 av 747 spelare) och sedan började jag gasa och sno potter, pre som postflop. Med 30 man kvar har jag en finalbordsplats och hittar AKs på knappen. UTG höjer till 4k, jag poppar till 16k med 35 bakom. Han ställer och jag hoppas på coinflip och synar. Han viker upp AJ off suit(!) men floppen kommer knekt-hög. Dock två i min färg men självklart missar jag min 12-outare och pott för topp 3-stack...

Nere på 25k men jag lyckas bygga upp mig igen och med 20 pers kvar har jag återigen 50k. Blinds är 2000/4000 och höjer till 9k med QTs och bb synar. Flopp K9x med mitt färgdrag och jag contbettar vekt 6k och fi höjer 10k till. Jag ställer såklart med mitt kombodrag + FE (fold equity) men killen synar med AK som står sig.

Det var i alla fall min 3:e raka cash i just den här turneringen (1500 GTD på prima) och jag gillar den mycket och snart kommer nog klonken. Den börjar lite sent (22.30) men lagom många spelare, shorthanded och okej struktur. Dessutom sjukt mycket fisk :)

Nu ska jag snart åka in till stan och möta upp darlingen. Sen blir det valborgsfirande i Hallsta ikväll. So long!

Inga kommentarer: