onsdag 29 april 2009

Vilken vändning!

Efter Barcelonas 0-0 match mot ett superdefensivt Chelsea igår och Sveriges plattmatch mot Lettland dagen före var mina förväntningar inför Sverige - USA rätt låga. Och efter kasst försvarsspel stod det också 5-2 till jenkarna i början av 3:e perioden. Men så lyckades vi pilla in 3-5 och drömmen om serievinst väcktes. Riktigt så gick det inte men innan ordinarie speltid var slut hade vi kvitterat och bara 2 minuter in i förlängningen var 6-5 och vinst ett faktum!

Nu har vi förhoppningsvis fått självförtroende nog och spela bra mot Ryssland imorgon. Mycket viktigt! Än finns det hopp för detta svenska hockeylag :)

Just nu lirar jag en MTT på prima. Efter en limp med 65spader floppar jag 8s 4s 2x och pottar (105) ut. Nästa dude höjer till 440 och killen bakom synar(?) och jag med. Turn 2s och nu ställer andra synaren rakt ut för 2k... Jag har 3k totalt och viker min färg. Rätt? Fel? Rivern var i alla (finns rabbit-cam på prima) spader 7 och jag hade vunnit med en straightflush! Aja, bra med i turren ändå..

Imorgon kommer Älsklingen hit och vi ska fira valborg och helgen tillsammans. Det kommer bli supermysigt då vi dessutom har hela huset alldeles för oss själva <3

Nu Scrubs och turren. Godnatt :)

2 kommentarer:

dannyman sa...

You must write in english now, come on. I don't understand swedish(a)

Tiltmaster sa...

Haha.. my two biggest readers want me to write in english xD