måndag 15 september 2008

Gratulationer

Igår var det en firandes dag då både Filip fyllde 18 och Linus & Louise firade sin 1-års dag :) Grattis till er! Brorsan är ju nere i göteborg som bekant men Filip passade jag på att träffa IRL. Jag åt tårta med hans familj och sen gjorde vi ett par vuxentest bland annat på http://www.vuxenpoang.com/

Enligt den sidan borde jag vara 18.3 år gammal så det stämmer ju ganska bra :) Filip borde å andra sidan vara 8.9 år gammal.. och då fuskade han dessutom xD Terese (Mathias) gjorde förövrigt samma test idag och fick inte ens någon ålder! "Du har negativa vuxenpoäng. Är du över 10 år borde du växa upp" - Något åt den stilen ;) Hahaha!

Idag hittade jag en rolig turnering på svenska spel. 22krs Heads up turnering med 64 spelare. Första matchen gick fint då jag med AhTh floppade Qh Jh x och träffade färgen på rivern där alla pengar åkte in. Nästa match blev faktiskt lättare. Dessutom vann jag ALLA händer.. Fast, hur svårt är det när fi sitter ut :p

3:e matchen mötte jag en bra spelare. Så var nog tur att träffade runner runner stege i en hand. Hade 76 och såg floppen som kom K 8 3. Jag betade och han synade. På turn blev det rundcheck efter att en 4 landat på turnen. River 5! Så jag hade helt plötsligt nöten. Betade pott (400) och han dubblade mig och jag satt och mös när jag tryckte in mina sista tusingar. Han synade och visade 33 för floppat set. Jag vinner matchen med "nutnut baby!"

4:e matchen och jag turnade i 4:e handen tvåpar med Q4 på bordet J 6 4 Q och steksynade fi's Allin med Q2 :) ITM säkrat efter den matchen.

Nu var jag framme i semifinal och där mötte jag en aggresiv men ganska lättläst spelare. Spelet böljade fram och tillbaka då men jag lyckas få ett markerövertag. Som dock försvann när jag fick TT. Synade en reraise pre för att sedan checksyna hela vägen trots bara lankor på bordet! Han hade JJ... Borde losat mer där egentligen. Me good read.

Sedan avgjordes matchen när jag hittade en väldigt konstig syn. Verkligen inte nöjd med den... Höjde upp med Q7 och fi dubblade och jag synade såklart. Redan där borde jag sätta honom på en bra hand, han höjde ganska sällan tillbaka preflop. Floppen kom J 9 7 med två klöver och han betade 2/3 pott och jag synade. Turn 5 och gick nu Allin för 11 000 i potten på 5k... Woot? Drag? AK? Knekt? Efter lite funderade synade jag och han visade TT som stod sig.. TILT! Me BAD read -.-

Bara 4k mot hans 28 kvar så jag ställe in med K6 och fick syn av Q8 som rivrade färgstegen i spader. 128kr fick jag för mig 4:e plats... Får skylla lite på min huvudvärk som dök upp plötsligt under den 4:e matchen.

Nu ska jag äta tacos xD Bye!

Keri Hilson - Energy

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lol, jag skulle varit 24,6 år.. :P

Tiltmaster sa...

Haha nice! Känner du dig så vuxen? :)

Anonym sa...

Haha jag är mer mogen än dig Me Love... hela 25,1 år xD bl.a. det testet roade vi oss med på läkedelskemin idag xD

Tiltmaster sa...

Bara för att du dricker kaffe, äter sill, har kakusar i fönstret och tycker Bjön Hellberg är sexig då eller? xD

<333

Anonym sa...

Haha jag vet faktiskt inte ens vem Björn Hellberg e. Men annars e de väl ganska rätt... xD