måndag 1 september 2008

Helgen

Fredag: På kvällen åkte jag, Tomas och Dan in till Bombardier Arena för att gå på Takida & Backyard Babies konserten. Vi kom dit en timme innan allt började och jag gick direkt och köpte en Takida t-shirt. Den var faktiskt riktigt snygg så jag satte på mig den direkt. Utanför min Linkin Park tröja, vilket kom att bli ett misstag då jag höll på att löka sönder då Backyard Babies började spela :p

Men på något sätt lyckades jag ta av mig linkin park tröjan och stoppa den i fickan där vi stod i folkhavet. Så där stod jag, i min nya Takida tröja och digga med i låtar jag inte kände igen. Men vad gjorde det då det var bra drag så bara och rocka med. Eller en låt kunde jag faktiskt. Det var så klart Minus Celsius som dom avslutade med :)

Efter att BB spelat var vi törstiga och drog iväg till kioskkön. Och vilken kö det var... Tog cirka 30 min för oss att få varsin läsk... Tur var i alla falla att vi hann tillbaka till Takida började spela. Det var mycket folk framför scenen när BB spelade men det var ingenting mot när Takida körde igång, då var det fullspäckat. Dom körde igång och så grymt bra dom var! Sångaren, Robert Pettersson måste ju ha Sveriges bästa röst då den var ännu bättre live än på albumen :) Bästa låten live var nog The Dread. I och för sig så var det riktigt mäktigt när alla i HELA salen sjöng med i Curley Sue med :)

Efter att dom spelat 3 extra låtar och fått hela publiken att hoppa alla samtidigt på 1, 2, 3 och 4 så tog den underbara konserten tyvärr slut. Alldeles genomsvettig, mysig och hesa gick vi ut därifrån och eftersom alla tröjor i min storlek var slutsålda så drog vi hem. Ute vid bilen satte jag på mig LP-tröjan igen och det var nästan så att man kunde vrida ut Takida t-shirten xD

Påvägen hem berättar Tomas, som inte stod nere på golvet med mig och Dan att min största bror Simon och hans polare hade också varit på konserten. Dessutom hade dom stått nästan precis bredvid oss med! Undrar hur vi kunde missa dom :s Simon är ju typ som en flaggstång då han nästan är 2 m lång... Aja. Haha.

Väl hemma gick jag och la mig direkt då jag var helt slut. Jag somnade där vid 1 snåret, väldigt trött men ack så lycklig <3

Lördag: Jag gick upp klockan 10 och tog ett bad innan jag åt lite bränd gröt (självklart var jag tvungen att kolla på tv samtidigt som jag gjorde gröten xD). Kvart över 11 kom Rasmus med sin nya bil och hämtade mig. Det var dags för en Bigstack turnering på klubben. Kl 11.45 började den och Dan var också med och spelade. Turneringen började riktigt bra för mig som var delad chipleader med Harju vid första pausen. Jag hade då bland annat floppat en kåk, och två set :)

Efter pizzan som jag tryckte i mig i pausen fick jag byta bord. Jag hade då 65k (start 20k) och jag tror jag fick lite hybris på det bordet och var nog lite för överaggresiv. Jag dubblade upp Robert med TT vs hans KK och jag hade återing 40k. Då flyttades jag tillbaka till mitt första bord och helt plötsligt började allt gå fel. Istället för spelbara kort och bra träffar som det var första timmarna så fick jag nu istället och skitkort och lyckades inte träffa eller bluffa något allt. Allt detta samtidigt som anten kom in i spel och tog ständigt på allas stackar. Jag gick sakta ner till 17k då jag äntligen fick byta bord igen.

Då fick jag en rush! Första drog jag ut Dan med Q9 vs hans KQ och sen slog jag ut Jörgen med QQ vs TT och i nästa hand får jag KK och höjer och får syn men vinner den på floppen då blir det paus och jag har helt plötsligt 70k! 14 spelare kvar och 6 får pengar. Vi var förövrigt 36 startande.

Rasmus var tyvärr inte kvar i turneringen vid det här laget. Mörkarna ökade snabbt vid det här läget så det blev inte så mycket poker. Jag håller mig runt 40-50k när det blir finalbord och då mörkarna och anten enorm så för de allra flesta runt bord fanns det bara två alternativ: Allin eller Fold. Jag ställde in kanske två gånger på det varvet jag fick vara med. Handen jag åker ut på kan klart diskuteras då jag synar mig Allin för min turre existens med troligen bara 30-40% vinstchans. Men jag skickade in frågan till poker-Ola Brandborn och han tyckte jag gjorde rätt. Hade jag vunnit den potten hade jag nästan garanterat kommit topp 3 i alla fall.

Här är handen. Vad tycker ni själva?

Trots att jag spelade sista handen "rätt" är jag inte fullt nöjd med mitt spel. Jag följde inte riktigt min vanliga game plan. Utan jag spelade en del stora potter, utan kort och ur pos. Jag blev lite för aggresiv med min stora stack i början. Jag agerade nog också ofta på potterna för fort (var nervös) och hade inte riktigt det lugn som behövs för att spela en så lång pokerturnering. Jag spelade totalt i över 9 timmar utan att få en enda krona för det. Men så är det ibland som turneringsspelare. Jag såg ändå bara den här turneringen som en övning inför HPK Open som jag planerat att fixa en plats till snarast. Nog om det så klart inte hade suttit fel med vinst redan i lördags ;)

Efter pokern drog jag till samhället där jag mötte Diana, Robba och Emma. De skulle upp på "en trappa upp" och se Renegade Five och ville ha med mig. Så fast jag inte egentligen orkade, både psykiskt och fysiskt gick jag dit. Men tyvärr kom jag inte in då dom inte trodde på att jag var 18 trots mina 15 kort som det mitt namn på.. "Du kan ha tagit din kompis plånbok".. Jag borde verkligen fixa legg snart :p Men då fick jag hem och sova istället och det behövde jag.

Söndag: Vaknade ca 12 efter nästan 11 timmars underbar sömn och tvingades då upp för att dammsuga hela huset innan päronen kom hem från körkan. Sen på eftermiddagen skrev jag lite på en engelska novell innan jag drog över till Tomas för nätpoker. Live orkade jag inte spela så tackade nej till cashgamet hemma hos Lundis.. Jag kände inte för att spela sit and goes så jag drog igång ett 10 manna cashgame bord istället. Jag spelade ABC-poker plussade direkt. Vann tillslut nästan 200kr på en timme. Så åkte jag hem och sov.

Igår gick jag till 5 och sen på kvällen så var jag hos Tomas och spelade trots att jag kände mig rätt trött. I början gick det bra men mot slutet tappade jag helt och gick tillslut lite back på skiten.

Idag hade jag en bättre dag i skolan då jag började 10 och slutade halv 1 :) Dock stannade jag kvar och pluggade och tog 3-bussen hem. Sen jag kom hem har jag mest sovit, ätit och bloggat (skrev nästan hela den här inlägget idag...). Kanske spelar lite på Gnuf ikväll. Men det blir nog rätt lugnt. Bye :)

Backyard Babies - Minus Celcius & Takida - Curley Sue

Inga kommentarer: