onsdag 10 september 2008

Tack Henke

Vad vore svenskt anfallsspel utan Henrik Larsson? Återigen är det han som genom hans smartness passar fram Sverige till en väldigt viktig seger hemma mot Ungern. "Zuper stjärnan" Zlatan spelar fortfarande inte hälften så bra i landslaget som i Inter.. Vad är orsaken till detta? Han ser bara orörlig och ofokuserad ut i den gulblå dressen. Till råga på allt blir hans sur på ledningen när de tar ut honom i den 79:e minuten.. När ska han någonsin passa in i landslaget?

Ett faktum är dock att om Sverige ska ta sig vidare till VM i Sydafrika 2010 så måste Zlatan spela bra även i landslaget. Det är dags för honom att förstå det svenska landslagets fotboll. Om nu någon sådan finns... Förövrigt ikväll överraskade Ungern mig med riktigt fin fotboll stundtals. Sen att dom inte har någon som kan leta in bollarna är en annan sak. Nr 11 i Ungern tyckte jag var bäst på plan. Ja, förutom allas våran assistkung då; Henke Larsson :) Nästa match den 11 oktober hemma mot Portugal. Yihaa!

Vm-kval matchen såg jag tillsammans med Simon på Hantverkarn i Köping och det var mycket trevligt. Annars idag har jag hunnit klippa mig och lämna in min mobil för lagning i Västerås. Den stängde av sig själv hela tiden när man lyssnade på musik.. Nu har jag en seeg, enkel modell av en Nokia. Knapparna är verkligen Sveriges segaste och sen är menyerna helt konstiga. Saknar redan min kära nalle..

I skolan idag kom ABC-gruppen till skolan och det var dags för oss att testa studentmössorna! Woot? Tar vi inte studenten om typ ett halv år? Aja, nu är det gjort i alla fall och i oktober ska vi beställa sakerna. Idag berättade Simon även att på hans jobb har det börjat komma jultidningar.. Dom skickades ut redan i slutet av Juli sa han! Människan har antingen blivit väldigt organiserad eller så kan människan inte längre leva i nuet utan måste hela tiden se frammåt.. Båda två låter ganska jobbiga.

Jag som tycker det är långt kvar till höstlovet.. Jag föredrar att leva i nuet och inte tänka för mycket på framtiden. Känns bäst så då det ändå inte kommer bli som man tror i förväg :)

Nu ska jag kolla på Tv och sen blir det sängen. Lång skoldag imorgon.. Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! kan ju säga att varje gång jag har varit hos Johanna så har det ringt på dörren och då har det varit småflickor som vill sälja jultidningar xD snarare julitidningar va?
Jag tycker ändå inte om Henke, han är för gammal och tjock. Det Zlatan behöver är en till superstjärna som kan göra individuella prestationer så att även han får tuff bevakning vilket resulterar i att Zlatan kan komma friare oftare och därmed kunna spela samma spel som i Inter. Behövs även en ny förbundskapten för Sverige som kan komma med nya illusioner...

Tiltmaster sa...

Haha köpte ni nått? xD

Henke är kanske äldre och tjockare än Zlatan men han springer ändå BRA MYCKET mer än honom om en match! Så helt plötsligt så måste vi ha två superstjärnor i lilla Sverige för att den största ztjärnan ska göra väsen av sig??

Inte ofta Sverige har två superstjärnor.. Varför inte bygga spelet runt LAGSPELET ist?. Där jag är säker på att han kan passa in om han vill.. LAGSPELET mycket viktigare än stjärnor :)

Lagerbäck kanske borde bytas nu. Men för mig kan han få spela det här kvalet iaf. Kan ju inte klaga på hans kval-resultat...