måndag 24 november 2008

Feeling nude!

Igår hände något fruktansvärt... Jag glömde min mobilladdare hos Katta i Sthlm! Så just nu är jag utan mobil och det känns väldigt tomt :/ Men idag hade jag ändå med mig min nalle till skolan för utan den i jeansfickan känner jag naken... Någon annan som är lika beroende av sin kära mobil som jag? ^^

Katta lovade i alla fall att skicka den med posten idag så förhoppningvis är den här innan onsdag. Tills dess, den som vill få tag i mig ring till hemtelefonen 0220-41731. Om jag är hemma är jag vanligtvis ändå familjens automatiska telefonsvarare :p

Jag hade förövrigt en bra helg, i alla fall den delen jag spenderade med älsklingen. I lördags var vi på Winter Jam på Stockholms stadion och förfrös tårna av oss. Men det var kul ändå och grymt vad jag sugen jag blev på att åka snowboard igen... Hur blev det med Åre på sportlovet eller påsklovet? När var senaste anmälningsdagen? Eric? Lovan? Lin?

Jag tror Katta blev mer imponerad av FMX (freestyle motor cross) -uppvisningen av Fredrik Johansson och Daniel Bodin än själva brädhoppandet. Vi stod bara några meter ifrån där dem körde sina wippade backflips, 5'40 flairs och handstående tsunamis. Och visst, cooolt var det :)

Igår åkte jag hem extra tidigt från Katta eftersom hon skulle på SPA med morsan sin, så då hann jag till och med till GP-turneringen på klubben. Jag åkte någon gång mitt i fältet efter ett dåligt move från BB efter att knappen limpat och small kompletterat. Hade K3 och höjde rejält så att jag endast hade pottbet kvar. Knappen (Benny) synade och satte honom på Ax. Flopp J T 3 och jag ställer och får syn av KJ och är ute... STUPID ME. Hade 11BB innan handen startade så var inte alltför desperat egentligen.

Men gårdagens intressantaste hand utspelade sig ett par timmar tidigare med blinds är 100/200. Ted, i mitten pos höjer till 600 och jag synar bara med KK på knappen då Mr Squeeze Himself sitter på big blind, Pommes. Men efter lite stek lägger han sig och floppen kommer T T 6 och han checkar, jag checkar bakom för jag befinner mig i ett way behind/way ahead läge, antingen har han 10:a och då drar jag till 2 outs eller så har han pocketpar och då drar han till 2 outs. Turn 2 och han checkar igen och jag måste nu försöka få nå värde av min hand så jag satsar 1100 och får då ett stönaktigt omslag till 2500??? Jag synar i alla fall och river kommer J och han bettar 4500 av min stack på drygt 7k...

Hans spel såhär långt: Raise preflop, check, checkraise och sen ordentligt bet. Det mesta tyder på att han sitter med AT och alltså borde jag vika... Men om jag gör det och tomten visar 88 eller något liknande kommer jag behöva begå självmord. Förra GP:n var jag i ett liknande läge och då folda jag och killen la upp en bluff och min turre var över. Så den här gången trotsade jag min egen intution och synade efter några minuter stekande. Han vände upp 22 för turnad 2-outare och kåk, Nice hand Sir.

Förresten, en till hand måste jag tråka ut er med :)

Blinds 300/600 och jag sitter BB med 5-5 och har cirka 10k. Blomster öppnar UTG till 1600 och Pekka synar och sågör även jag. Floppen kommer A 7 7 med två klöver och jag checkar och sågör även de andra och tänker att ingen borde ha ett ess eller 7:a på handen. Turn: blank 6:a och jag bestämmer mig nu för att beta 1700. Blomster synar och P1 lägger sig och tror fortfarande inte B. har nå bra så när rivern kommer ett "kul" kort, spader A satsar jag 2800 men får då en snabb Allin mot mig. Tröket får jag vika när jag nu spelar bordet, det ligger: A A 7 7 6 och han visar godhjärtat 77 för floppat fyrtal... Nice hand Sir.

Jag tror min bluff ändå är bra i det läget. Jag läste honom i alla fall på inget ess eller triss^^ Dock glömde jag en sak när jag spelade handen. Blomster, som är en bra spelare skulle aldrig syna där på turn med det jag satte honom på, ett mellanpar som ex JJ. Att jag har ett A är ju ganska troligt och dessutom satt ju pekka bakom, som ännu inte hade agerat på den gatan :p

Ikväll ska jag till Filip och kolla på The Dark Knight. Mobba oss inte, har länge funderat på att se den faktiskt... Adios! :)

Flyleaf - I'm so sick

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste börja vara inne på msn mer nu när nallen är död xD

Anonym sa...

Sista anmälningsdagenär 16 december :)

Anonym sa...

Men det är först i kvarn också som gäller angående lägret. : )

Tiltmaster sa...

Kossan: Sitter nu och direkt får man leka pyskolog..^^

Okej, låter bra! Men har ni anmält er och hur mycket går det på?