måndag 10 november 2008

Ledig dag

Efter en mycket intensiv helg med poker, möten och tjänster var det skönt att idag ha en hemmadag. Nog för att jag varit ute i ruskvädret och hjälpt pappa med veden (jag måste lära mig att säga nej..) och även passat Erika en stund, men har ändå haft en lugn dag, mest blandat hängande på blogg-koll.com med pluggande till geografiprovet på torsdag...

Lag-KM i lördags blev lite av en katastrof. Mitt lag bestod av Rasmus och Siveen och jag var lagledare. Vi kallade oss för Veteranerna.. lite ironiskt menat då vi hade en medelålder på 18.3 år xD Vi kom att sluta på plats 10 av 13 då inget funkade, i alla fall inte för Rasmus som hade både otur och inte spelade på topp då han förlorade ca 18k av våra 30 som var startstack.. Bland annat med KK vs AA på första blindsnivån.. Med bara en plats kvar i turneringen och bara 15 BB hittade jag KQbig blind efter att Rami höjt på small blind. Jag ställde in och han tvekade lite innan han synade med AQ och skickade ut oss ur turneringen. Ångrar dock inte mitt spel. KQ slår vanligtvis hans range med mil där...

Efter den turren dampade jag och min ungdomsledare iväg till Sala på lördagskvällen. Vi träffade en massa trevligt folk och mötet var också väldigt spännande. Styrkt från det mötet sa jag Ja, till att gå upp på söndagsmorgonen och före GP-turneringen på klubben, hjälpa min kära syster, Tomas och Erika att flytta.

Så vart det och visst var jag uppe kl 8 även på söndagen.. T.o.m tidigare än dagen innan då jag vare tvungen att gå upp till Gymnasiemässan.. Där jag förövrigt inte gjorde så mycket mer än att spöa Gabbro i schack x2 :)

Men flyttningen gick snabbt och bra och kl 14 var jag på plats i klubblokalen och jag hade även lyckats få i mig lite mat i maggen. Turneringen började bra för mig del där jag redan i dagens första pott slog AA med min T8 off suit. Robban slog upp det och jag övervägde att syna med big blind och tillslut lyckades han snacka in mig i potten ;) Det kom 9 8 7 och jag checkhöjde varpå han såg redan ut att ha gett upp.. Men han synade ändå och turn gav mig stegen, J. Jag betade och han visade raketerna och muckade. Jag visade bara en 8:a :p

Jag fick inge vidare bra kort under dagen så höll mig tight och lyckades sno en del potter för att hålla mig levande och dessutom runt average stack. Men min turnering börja sina när jag 12 spelare återstod av de 28 som ställde upp. 2 st Ace-Jacks förstörde allt.. Hatar verkligen den handen. Dock spelade jag båda två dåligt... Vi spelade 6-manna just då, så ni ens fattar varför jag spelar jackassen..

Första gången höjde jag upp och fick syn Janne. Floppen kom K J x och vi checkade. Turn kom 8 typ och han stönade och hade lågt tonläge när han sa: "tvåtusen" Jag hade ca 8k totalt och skulle nog behöva trycka in allt för att se om han hade en kung eller inte. Vanligtvis tyder alla de grejerna han gjorde på en bra hand, så jag foldade motvilligt. Han var inte sen med att visa upp... pocket 2:or!

Jag mumlade ut en fråga till honom: " Var du medveten om att du sände ut en omvänd-tell?" Han skrattar och svarar: "Va är det?"... TILT!

Sen 3-4 händer senare får jag handen igen och höjer och får nu syn av Karimbig blind, en riktigt lättläst och lös fisk. Floppen kommer Q T x och nu betar han ut lite mer än min pre-flop-raise och av någon anledningen, tror det är hur han hanterar sina kort så inser jag att han är tom och ställer in mina marker. Han börjar steka och då inser jag problemet med mitt spel: Han har nästan comittat sig redan! Lagt in mer än halva stacken och tillslut synar han med AK för ett bättre ess-högt... Det var visst jag som var fisken i den handen.. Noob-misstag att inte kolla om fi redan lagt in för mycket marker i potten för att vika -.-

Efter det är jag riktigt short och åker ut som 10:a, precis före finalbordet. Men det var i alla fall ett fall framåt i GP-serien.. Rasmus tog återigen ett nytt finalbord när han slutade 8:a. Tyvärr fick inte någon av oss några pengar, topp 5 fick.

Åkte sen hem och följde finalbordet i WSOP Main Event via live-rapportering tills jag somnade. De två som är kvar till morgondagens Heads up är ryssen Demidov och dansken Eastgate. Vi kommer alltså få en europeisk världsmästare! Dock vet jag inte vem jag hejar på. Ryssen har gått alldeles "för bra" på sistone och om Peter vinner så kommer han slå Phil Hellmuth's rekord som yngsta världsmästare... Tough choice! HU-matchen börjar imorgon bitti 07.00 svenskt tid. Tror ni jag orkar upp? xD Haha

Nu ska jag kolla två avsnitt 2 ½ män och sen plugga lite mer. Fast är i och för sig ganska sugen på att testa shorthanded SnGs på party ;) Bye!

Bullet for my Valentine - Deliver ur from Evil

Inga kommentarer: