söndag 2 november 2008

Vi killar har faktiskt mons!

Mons för killar är motsatsen till tjejernas mens. Vi slipper all verk men det är vetenskapligt besvisat att en dag, var tredje månad är killar särskilt lättretade och irriterade. Nog för att det egentligen är ingenting mot vad alla tjejer går igenom ett par dagar varje månad men men :p

Idag hade jag i alla fall min PMS-dag. Efter att ha sagt hejdå till Älsklingen hoppade jag på tåget till Köping och eländet började. Jag gick in och började lite leta efter en plats åt "rätt håll" för jag mår ofta illa av att åka baklänges och innan jag ens hann gå igenom alla vagnar insåg jag att tåget var fullkomligt fullt. Det fanns inte en enda plats kvar på någon av de typ 7 vagnarna och folk stod och trängde sig i mittgången.. Då blev jag först irriterad på mig själv för att jag inte bara satte mig någon stans när jag hade chansen.. Sen blev jag sur på SJ som inte kan låta bli att överboka... Jag tog ett hörn där jag satte mig på min väska. Dessutom satt jag så klart åt fel håll -.- Hatar tåg!

Dessutom hade jag ingen teckning på nallen! Så kunde inte ringa någon och varje sms jag försökte skicka gick riktigt segt att sända -.-

Så där satt jag i nästan 1 ½ timme halvt-illamående och lyssnade på musik och tjurade. Väl framme i Köping skulle Simon möte upp mig men såklart var han sen pga av sin migrän. Svårt att skälla på någon av den orsaken.. Men visst hann min rumpa förfrysa på dom 15 minuterna jag stod ute och i kylan.. Vad hände med den lagom svala hösten???

Anway, resten av kvällen blev i alla fall lyckad. Först hyrde vi en bra action-rulle, Hero Wanted hette den med bland andra Cuba Gooding Jr. Sen käka vi pizza och kollade på toppmötet i Serie A mellan Milan och Napoli på San Siro. Milan vann matchen mycket välförtjänt med 1-0 efter en sjuk avslutning på matchen! Milan tryckte på som bara den och brände läge på läge bara för att i 85:e minuten få en lite tveksamt dömd straff som Kaká brände... I nästa anfall får Milan en frispark som Ronaldinho tar och den nickas skitsnyggt i eget mål av en av de bättre Napolispelarna, Denis och segern var ett faktum :) Förresten, vad gör man om ena laget förtjänar 3 poäng och motståndare förtjänar 1p för en riktigt bra kämpainsats???

Efter en riktigt mysig vecka med älskligen där vi tillbringade flera dagar på det småländska höglandet vid hennes familjs lantställe är jag nu tillbaka i Västmanland och imorgon är det åter skola. Önskar verkligen, verkligen att lovet varit längre.. <3

Det suger men nu är det dags att sova i alla fall.. BYE!

Motorisk Afasi & Filthy - Livet är underbart...

Inga kommentarer: