tisdag 3 februari 2009

Hos Tomas

Ikväll sitter jag hemma hos Tomas igen och hjälper honom med grinden. Men än så länge har jag inte gjort mycket nytta. Han har fått KK två ggr på ett varv och typ dubblat i båda med överpar och sen floppad toppkåk som sedan blev 4-tal på turn. Själv är jag lite sugen på pott limit omaha men först tänkte jag berätta lite om helgens poker. Spelade ju en hel del och allt började på lördagskvällen hemma hos Lundis.

Efter en massa strul med folk och vilken spelform vi skulle köra kom vi gång 6 pers efter 20 med en 200 freeze deepstacked turre. Jag började ganska aggresivt och såg många floppade och lyckades i en av de första potterna att floppa set mot två stycken färgdrag vilket gav mig tidigt chiplead. Efter det tog jag det det ganska lugnt och såg Dan dra ut Rasmus med floppat toppar mot överpar. Pengarna åkte in och på turn fick Dan tvåpar.

Med blinds 100/200 höjde jag upp till 525 UTG med 22. Alla foldade till Richard på stora mörken som slog om till 1200 (?). Jag synar såklart och på floppen K 6 4 floatade med på hans 1300-bet och turn kom en 2:a. Han satsade igen och jag ställde in allt. Han tvekade länge innan han synade och vände upp JJ för 2 outs. River J....

Handen efter satt jag på big blind och fick tillbaka allt. Alla foldade till Sirre på knappen som höjde till 600 och jag såg ner på AA och höjde 2000 till och lekte tiltad och instasynade efter att ha hört han säga "Allin". Han hade AK och min hand stod sig trots att han floppade en kung :)

Sen gick det några varv innan jag fick nästa monsterhand, KK. Tomas höjde i tidig position och jag synade bara och på floppen K 3 5 - endast i hjärter gick det checkcheck. Turn 5 och jag checkadesynade hans bet. River blank och jag checkade igen och han ställde in helt tom och vi var 3 kvar.

Jag gulade sedan Richard med KQ vs 33 på kung högt bord. Headsupen startade jag som 2-1 till chippo och malde sakta och säkert ner Dan med fint smallballspel innan han tillslut ställde in med 7 big blinds och jag synade med J8 och vann flippen mot hans 77. Riktigt skön vinst där och helt plötsligt låg jag nästan plusminusnoll i januari trots ett flertal turrar på klubben utan cashningar.

Men en hand ångrar jag hur jag spelade. Det var då när jag synade upp med J2s och Dan checkade big blind. Flopp Ks Qs 4 och jag satsade 700 (2/3 pott) och han slog om till 2500. Syn och turn A. Han satsade 3700 och jag funderade på att ställa om honom Allin då jag vi var på bubblan och han var chiptvåa. Jag tänkte han borde lägga det mesta men om han synar så är jag den med minst marker. Och tillslut tog jag bara syn och rivern kom en röd 6:a. Vi båda checkade och han visade upp 63s för sämre färgdrag men rivrat 4:e par haha. Sedan losade jag också med färg över färg mot honom men jag checksynade bara rivern då färgen kom, så kom lindrigt undan.

Efter det lirade vi lite cashgame och jag plussade lite. Men Tomas och Lundis gick bäst och plussade 200 kr var. Dan gick minus för kvällen trots andraplatsen i turren. Men han tog igen det i söndagens turre. Då vi efter cirka 4 timmars sömn bestämde oss för att lira 300 deepstacked turren på klubben.

Vi båda tog oss till finalbordet men väl där så gjorde jag ett move med KQs efter Dans UTG höjning och 2 syner bakom. Mycket deg i potten tänkte jag så jag ställde in för 14k med redan 9k i potten men då sa bb som var Johanni, Allin och det gjorde även Dan så då visste jag att jag var död men så visade båda två AK off suit så då behövde jag bara träffa en dam eller spaderfärgen för att vinna monsterpotten för chiplead och direkt i fönstret kom en Q! Men sen kom även spader A och 4 vilket gav de ledningen men jag hade fortfarande outs på färg och trissen. Tyvärr blankade det ur och jag åkte...

Dan tog sig ITM som chipetta men efter ett par sjuka potter mot bland andra kribba så åkte han ner och sen raisefoldade han AQ mot Kribba och blev ännu shortare och åkte ut som 4:a. Han fick i alla fall 800 för sin första texascash på klubben, vilket jag tror var behövligt.

Nog om livepokern nu. Dags att dra igång lite PLO på ftp, detta eftersom CDpoker har lockat mitt konto för närvarande... Men men. Hörs!

Inga kommentarer: