torsdag 5 februari 2009

Skön kille

Kom hem efter skolan idag halv 6 och slockande på soffan ett tag. Jag var trött eftersom jag hade gått en danskurs i bugg, de sista två timmarna i skolan. Vi gick giltlig frånvaro från historialektionen för att gå på den så jag tänkte "skönt och slippa lektion, bättre och passa på och lära sig nått nytt" och tur var att jag gick på den för det var faktiskt ganska kul :)

Efter nappen började hockeynmatchen mellan Sverige och Ryssland i LG hockeygames. Undertiden Tvn rullade i bakgrunden kikade jag in på pokerforum.nu och läste en 100 sidor lång tråd om en kille, Blom90.

En helt sjuk gambler som helt klart har en känsla för poker och noll känsla för pengar. Enligt tråden ska han hade vunnit 1.4 miljoner dollar(!) på 3 veckor efter en insättning på 2k$, för att sedan torska nästa allt. Senaste veckan har han bytt site och ligger 2.2 miljoner kronor plus efter en insättning på 33k...

Hur gör karl? Tydligt är i alla fall att han inte har något liv utanför pokern, spelar nätpoker ibland 16 timmar i sträck! Jag avundas honom samtidigt som jag tycker väldigt synd om honom. Pengar är lååångt ifrån allt i livet, hoppas han inser det snart också.

Sverige vann förövrigt matchen med 4-3 :) Nu blir det plugg. Har en del saker att göra som jag skjutit upp... Godnatt!

Inga kommentarer: