onsdag 18 februari 2009

Two days

Nedräkningen fortsätter. En dag närmare ledigheten och Åre nu! Så sjukt trött på skolan och särskilt svenska är så himla tråkigt. Två stora uppgifter och en liten ska göras klart helst före lovet och jag pallar verkligen inte. Ingen lust alls men är väl bara att görat. Tips på hur man får upp motivationen mottages gladligen.

PLO-turren igår gick annars skit. Jag åkte ut som nr 2, efter Dan som tog sin första nolla på klubben (på tiden för den tomten). Jag hamnade på ett ganska aggresivt med bland andra pommes, mördarn och henke och under de första nivåerna såg jag många floppar och fick bland annat fyra AAxx, varav 3st double suited. Men vad gjorde det? Träffade ingenting alls och när jag pottade om pre så fick jag vika gång på gång efter urusla floppar. Kanske även blev utspelad någon gång av mördarn som jag måste erkänna har riktigt svårt att läsa..

Med endast 3500 kvar efter paus med blinds 200/400 letade jag efter ett läge att reraisa Allin och kanske dubbla eller trippla stacken. Handen kom då jag hittade 8762 dubbelsvitad i hjärter och klöver i en av mörkarna. Tror det var så att UTG höjde och Pommes potta om och jag ställde in. UTG synade och så även pommes. De visade idel höga kort utan par så jag hade bra chanser att trippla upp till average stack och efter floppen som kom 9 5 5, trodde jag att jag skulle lyckas men en J och K på kommande gator skickade mig ur turneringen.

Rasmus, 20 år igår, hade slagit ut Dan på en 3-outare var kvar i turren och gick bra. Vi railade honom och han tog sig till finalbordet och sedan slutade där på 3:e plats. Tyvärr missade jag upplösningen eftersom jag passade på att deala en stund men är säker på att han lirade ett stabilt och bra spel. Han får nog visa mig hur man spelar omaha-turneringar. Lite ironiskt för det var jag som visade honom och lärde honom grunderna i PLO en kväll på svenska spel. Fast å andra sidan är omaha cashgame som jag föredrar, väldigt annorlunda från samma spel i turneringar.

Aja, nu ska jag försöka hitta inspirationen till att lära mig det egna språket. Adjö

Eminem - Superman

Inga kommentarer: