måndag 2 februari 2009

Guldbok från förr

Idag när jag kom hem från innebandyn så såg jag att mamma hade lagt fram en massa gamla skolsaker från mina yngre år. Bland annat en skrivbok som nog är från sent låg eller tidigt mellanstadie. Här bjuder jag på några sköna sagor och lite poesi xD

Snoken Joakim: Snoken joakim var busig och rolig. Det är inte klokt. Hans mamma Sejer Städa dit rum. Han tar fram dam-Sugaren och börjar dam-Suga. Sen går han ut. Och leker med jord högen Nils. Nils var sur. Joakim gick hem.
Woot?? Jordhögen Nils??

Sagan om Ole och Lisa: Ole och Lisa bor i en liten by. Där fans en badstuga. Som barnen brukade bada i. En dag så var barnen i badstugan. Då kom ett korStåg till byn. Dom Slog Sönder badStugan. Och tog pojken. Och stak til rom med honom. Där börjad dom lära honom att blien riddare. Men han ville inte bli en riddare. Han väkSte och väkSte och när han vugSen. Så var ha klar för Strid. Men inan Så Skulle han vara med på ett torneSpel. folken ropade när han kom in på anenan. han redde mot rytaren med Sit lans riktad mot honom. Ole träfade mit i hjtat. Det Stängte blod. Han fölihopp.
Brutalt värre.. :p

Dam-Sugaren damiS: Var en Slö dam-Sugare. När klaS mamma tog fram damiS men då Sprak Slangen klas Mamma blev helt Svart av SmöS. KlaS kom in i vardaSråmet, klaS Skratade.
Vad sjutton är smös???

Sagan om en griS: Det var en gång en griS Som levde på medel-tiden. Han var en ovanlig griS när man åten bit av han. Så blev man rik.
Haha give that pig!

Hocky legenden Robin: Robin är Suverän på hocky. Han Skulle gå på mattS i Globen. Domaren är miStter mas. Dä var mattSen i goj. Robin van teknigen. Robin är Swe och andra laget fin. mattSen Slutar 3-1 Till Swe.
Inte lätt och veta hur match stavas när man är liten^^

När jag flög känd jag mig lätt gjord för att brara Sväva omkring i den Stora rymden enSam jag mött ljud främmade ting var oförklarliga jag flög till enSamheten till rymden till en främmande planet
Punkter eller kommatecken, någon?

Lycka är att bo i Sverige.
Lycka är att Slippa bror. Linus
Lycka är att bli en Stor Stjärna.
Lycka är att åka ut till rymden.

Ensamhet är att Sitta ensam i en liten vrå.
Ensamhet är Skrämande.
Ensamhet är att läsa en bok utan rader.
Ensamhet kan vara Skönt.
Näst sista raden är ju lätt bäst, måste ju vara höjden av ensamhet :)

Analys: av att döma från dessa texter och vad mamma berättat så var mina huvudintressen djur och sport, favoritämnet i skolan var matte, jag städade en del hel hemma eller sög dam(xD), tyckte om spännande berättelse om riddare, rymden och cowboys, ogillade brorsan och ville flytta utomlands (helst till USA). Dessutom var jag poetisk, hade en livlig fantasi och en förkärlek till att skriva alla S med stor bokstav xD

Haha nu har jag verkligen lämnat ut mig själv här och jag hoppas ni uppskattade det för det tog emot lite men skit samma :)

Nu ska jag kolla 2 avsnitt Two ½ men och sen läsa Twiligt. Good night!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Seriöst, har inte skrattat så här mycket på länge. Var riktigt underhållande läsning. Roligt att du var så fascinerad av dam Sugare. :'D *Dör av skratt*

Anonym sa...

Haha, håller med Lin. Det var verkligen kul xD Riktigt fina sagor.

Anonym sa...

Haha vad duktig du var <3 Att du inte satsar på författare? ;)

Tiltmaster sa...

Hahaha tack så mycket allesammans :) Glad att jag kan sprida lite ljus i den mörka vardagen^^

Nej, det skulle ju inte gå. Så kul får inte det svenska folket ha xD