tisdag 12 maj 2009

1984

Boken skrevs 1949 och är en framtidsroman och skräckvision av den totala diktaturen, kontrollsamhället som vårt samhälle mer och mer börjar likna. Författaren George Orwell var dock lite för snabb i tiden, nu 25 år efter 1984 är vi som tur var ännu inte där och hoppas vi aldrig kommer dit heller.

Imorgon har jag i alla fall en 3-timmars salstenta i samhäll och svenska om just den här boken. Det lär bli en del tunga och djupa frågor vi ska diskutera och besvara... Sedan på eftermiddagen ska jag och min klass in till Korskyrkan i Västerås på studiebesök (jag som aldrig varit där förut :p). Sedan medan de fortsätter till en moské ska jag på min livs första jobbintervju! Men det går nog bra^^

Nu ska jag läsa de sista 50 sidorna i boken samtidigt som jag ska se på ESC semifinalen. Heja Island, Finland och Makedoninen! Byebye

Waldo's people - Lose Control

Inga kommentarer: