söndag 3 maj 2009

Massakern i Madrid

Rubriken må vara osmaklig och okänslig men det som hände igår på Bernabeu stadion i Madrid var inget annat än en ren och skär slakt. FC Barcelona - världens bästa fotbollslag, kom på besök till den spanska huvudstaden och toppmötet mot fromstarka Real Madrid. Matchen förväntades bli en gastkramande, nervkittlande och spänningsfull uppgörelse men El Clásico slutade istället i El utklassning då mina katalanska hjältar körde över de vita och vann med hela 6-2 och nu är ligasegern i praktiken säkrad! :)

Just nu är jag otroligt glad över mitt fantantiska lag men samtidigt är jag oerhört irriterad på mig själv då jag missade 2/3 av den här sagolika matchen... Detta eftersom jag på något miraklulöst sätt hade sett fel på matchdagen. Hade fått för mig att matchen var idag, söndag kl 20.0o. Inte igår -.-

Igår var annars en väldigt trevlig dag då vi bland annat cyklade till Mölntorp och tog årets första dopp utomhus! Svinkallt vare och jag var sist i.. Till och med Filip, som vi mötte upp där hoppade i vattnet före mig och han brukar vanligtvis inte bada i Sverige förrän han kommit hem från Frankrike i mitt av Juli :p

Efter badet drog vi hem till den sistnämda och såg ett par avsnitt Scrubs, säsong 8. Riktigt guld var det men magen och hungern kallade så vi for hem och tryckte i oss spagetti carbonara innan det blev riskspelande med Tomas, Sofia och Petra. Efter en usel start fick jag upp lite armeer men det räckte inte mot Tomas som körde över oss och klarade ett av de svåraste uppdragen och tog över Asien och Afrika.

Nu har Katta åkte hem igen :/ Men snart börjar ödesmatchen i Hockey VM mot Schweiz. 11 000 rödvita mot läktarna och en svensk vinst är ett måste. Jobba!

Addis black widow - Wait in summer

Inga kommentarer: