tisdag 26 maj 2009

All around the clock

Dan kom hem i fredags och jag hängde med honom hela helgen och det blev en väldig massa poker. Först homegame hos Sirre på fredagen mellan 22-09, sen lir hos Lundis 22-03 kvällen efter för att sedan spela GP och cashgame i söndags på klubben mellan 12-20 xD

Överlag är nöjd med spelet. Jag gick miniplus under både fredag och lördag trots kalla kort. I söndagens GP flippa jag mig ur med AKs vs AKs och TT Allin preflop men cashgamet därefter blev en roligare historia. Spelet var 1/2 och jag gick in med 200.

Jag dubblade tidigt upp då jag slowspelade KK preflop och floppade topset. Sedan tappade jag 2/3 av stacken i en intressant pott mot Rille. Floppen kom Ah 8h 3c och han satsade 4kr, jag höjde honom till 15 med 32 i hjärter och han synade. Turn Jh och han checksynade mitt bet på drygt 30kr. River 8 och nu betta han ut 150.. crying call och han visade J8 off för turnat tvåpar och rivrad kåk.

Sen dubblade jag igen med KJ vs T8 Allin pre (jag fick se hans hand innan jag synade xD). Ett par väldigt aggrospelare kom till bordet och jag lyckades trappa en del med bland annat AA och QQ och byggde min stack ordentligt. Som max hade jag 970kr på bordet men efter att jag lät Rami bluffa bort min JJ på 6-4-3 med Q7 off suit så cashade jag tillslut ut 760. Jag ångrar hur jag spelade min JJ men fick ett helt ok plus ändå så.

Det var en skoj helg men den har fått konsekvenser. Särskilt min dygnsrytm är heelt skruvad nu. Jag somnade halv 6 igår morse och inte förrän kl 3 i natt och därför försov jag mig idag och missade mitt prov i trafikantutbildning.. Får dock göra det imorgon istället, direkt efter mitt religionsprov. Bäst jag kommer upp i tid då :p

Idag blir alltså att plugga kristendom och lite körteori. Borde även börja läsa lite till geografiprovet på torsdag. Är ju championsleague final imorgon kväll och alla vet ju hur mycket jag kommer plugga då ;)

Haha byebye

Inga kommentarer: