fredag 26 juni 2009

Freitag

Jag vet faktiskt vilken veckodag det är, trots att jag har "sommarlov". Alldeles daglost är man ju inte för det liksom^^

Gårdagskvällen var rätt nice. Efter lite beach volley med Johanna och Sebastian vid Qwarn i den hettande solen, drog jag och Filip in till stan med bussen och väl där mötte vi upp Rose & co. Satt och pratade med de en stund där på gräsmattan samtidigt som vi lyssnade på rix fm festivalen som höll på, på andra sidan ån. Razz och Siven dök också upp och även Wicky hann jag se en glimt av :p

Men musiken var rätt trist, så jag och Filip gick och åt Langos i väntan på att Chris Daughtry skulle börja spela. Det var som vanligt alldeles utsökt och faktiskt första gången Filip åt det (ingen festival-människa där inte).

Efter vi käkat gick vi tillbaka till scen och hörde då låten "Home" spelas och vi skyndade oss och såg Chris spela fyra låtar till. Synd att han spelade så få låtar men det som spelades var i alla fall bra :)

Idag ska jag hjälpa syrran och måla lite på deras hus och sedan blir det Sverige vs England i U21 semifinal och sen Haga. Ciao!

5 kommentarer:

Katarina M. L. Edbom sa...

Det var ju t.o.m. två "pikar" =O

Om Du anser att Du inte vill bruka det svenska språket på ett korrekt sätt är det Ditt personliga val. Själv vill jag framstå i en mer bildad dager och dessutom framhäva det svenska kulturarvet.

Vad berör langosen så är min aspekt på det hela att vi måste någon av de närmaste gångerna vi dinerar tillsammans tillaga denna ytterst kullinariska rätt så att också jag får åtnjuta denna åtråvärda smakupplevelse inom en snar framtid.

Trots Dina försök till irritation älskar jag Dig högaktligen ändå <3 puss <3

Tiltmaster sa...

För det första: jag försökte inte få dig irriterad, bara sprida "mitt" ord som du sa att jag skulle göra om jag ville ersätta det tidigare ordet med samma betydelse. Det vikigaste var väl att de svenska språket inte tappade sin mångfacilitet?

För det andra: var Langosen inte menad som en pik heller (förutom till Filip). Jag vet att du tycker många saker är "typ det godaste som finns" och det är jag bara glad för dig att du tycker :)

Sen måste jag även tillägga att det låter väldigt överklass.. "Jag vll framstå i mer bildad dager och framhäva de svenska kulturarvet".. Både Du och Jag vet att även Du inte brukar det svenska språket på ett korrekt sätt, långt ifrån alla gånger^^

Btw, ska Vi tillaga Langos själva? :p

Älskar dig mer! pusss <333

Katta sa...

För det första: Det är sant, men varför byta ut ett dugligt ord?

För det andra: Du skrev både daglost och langos i kursiv stil, vilket jag tolkade som ett hemligt budskap till mig ;)

För det tredje: Tsss, petitesser...

För det fjärde: Ja :D Det tycker jag. .Eller så kan vi vänta tills vi kan inviga ditt nya kök med langosmiddag ;)

För det femte: Du kan inte älska mig mer än jag älskar dig ;)Trots att du är min superman <3

Tiltmaster sa...

1.Jag tycker det inte är dugligt :p

2.Haha jag ville bara förtydliga de viktigaste orden i texten :)

3.Nja det spelar roll ;)

4.Haha visst kan vi inviga min kokvrå med den måltiden xD :D

5.Men i så fall vet Du inte om hur mycket jag älskar dig <3 Vadå trots?^^

Katta sa...

1. Smaksak

2. Då förstår jag :)

3. Smaksak

4. Det slår vi fast :D

5.1. Eller så är det tvärtom ;)

5.2. För att en superman brukar kunna göra det omöjliga ^^