onsdag 17 juni 2009

Piss poker

Ibland är poker verkligen inte roligt. Jag känner mig väldigt kall just nu och gårdagens turneringar var inget undantag. Några exempel från igår:

Tidigt in i 10k shorthanded på stars. Lyckas få in hela degen med QQ vs 84 Allin pre mot en jättetomte men det kommer 4 4 2 på flopp. I en liknande turre lite senare på samma skitsida ställer jag med för 15bb med TT efter en UTG limp. BB blixtsynar för 12bb med KK och UTG synar med A4. Flopp T 3 5 - yes! Turn 2 och ingen hjälp på rivern...

Byter till Full Tilt där jag med 87 kompletterar på small blind efter ett par limpers. Flopp kommer 8 7 4 och jag checkar. Big blind bettar ut pott (400) och UTG synar. Jag ställer rätt snabbt för 2800 totalt och båda steksynar. BB har 84 och UTG AA. Turn 4...

Men kvällens intressantaste hand var inget bad beat. Rebuy perioden var precis förbi i Full Tilts daily 10k GTD och jag hade drygt 6k med blinds 120/240. Jag såg flopp med A7 hjärter som tredje limpare och det kom Q 8 7 med två ruter. Mörkarna och första limparen checkade, andra limparen betta ut mini, 240 och jag hade sett honom göra det med drag, svaga träffar och air. Så jag slog om till 800 som sista spelare. Snabb syn och jag satte honom på ett drag. Turn kom ett blankt kort. Fi checkade och det låg 2600 i potten, jag betta 1800 med 4300 bakom (han hade mig täckt) och jag fick återigen syn. River ruter 4:a.

Crap tänker jag men så checkar han. Då började jag ändra min read, "om han nu satte färgen, varför inte försöka få betalt för den och betta ut? Han kan väl inte jaga drag ur position för att sedan checka när han träffat på rivern?" Jag kom fram till att han hade en svag Q, så jag ställde in, bara för att få blixtsyn av A9 i ruter för nöten... Kommentera gärna bådas spel i den här handen...

Aja, nu blir det pokerpaus cirkus en vecka eftersom jag ikväll åker till Älsklingen. Vi ska fira midsommar med hennes familj och delar av släkten, nere vid deras stuga i Östergötland. Det blir nog trevligt :)

Glad midsommar på er alla!

Inga kommentarer: