tisdag 9 juni 2009

Recap

GP finalen i lördags blev en relativt kort historia. Jag började med en av minsta stackarna (6300) och hade egentligen inga förväntningar alls. Jag hamnade på ett roligt bord med bland andra Dan, Rasmus, Koivu, Rille och Rami och det var action från första hand. Jag spelade rätt tight turneringen igenom och hade tre bra händer, förlorade dock alla.

1. Rasmus limpar in för 100 UTG och Johan följer honom innan jag hittar JJ och höjer till 400 på cutoff. Rille på small blind tar syn och så även de andra. Inte direkt vad jag ville ha men så kommer floppen JT8 och jag har toppset. Men jag kan såklart inte slowspela den floppen så jag bettar 1k efter de checkat till mig. Rille synar och så även Rasmus. Turn 7 och Rasmus går Allin för drygt 2k.. Jag är till 75% säker på att han har 9:an för stege men med tanke på pottens storlek och att jag vinner om bordet parar sig vilket det gör 1/4 ggr så måste jag syna. Rille hänger också på med sin AQ för dubbla hålpipor. River blank och potten på 14k går till min kära vän Razz som limpsynat UTG med K9 och fått in halva stacken på ett drag. WP GG sir...

2. Efter att jag hittat en uppdubbling med 66 vs Dans AK har jag runt 4k och får jag KK i UTG+1. Ola höjer till 400 och jag har för mycket för att ställa direkt så jag synar bara då jag vet att han c-bettar 8/10 floppar. Koivu på stora mörken synar givetvis med en miljon i marker (typ 50k iaf). Flopp A x x och jag foldar efter Ola bettat...

3. Blinds 150/300 och jag limpar UTG med AK off suit. En aggresiv Stridsman höjer in mitten pos till 1200 och Koivu synar höjningen från blindsen. Jag tror Stridsman är stark men jag trycker in degen ändå, 3600 till och hoppas att det inte är AA/KK utan mer QQ/JJ/TT. Han steker i alla fall lite innan han synar och så gör också Koivu. Flopp typ 9 8 6 och Stridsman går Allin och Koivu viker KQs men han hade visst äggen. Byebye me...

Efter pokern drog jag upp till Lundis med Dan och kollade Sverige vs Danmark och vilken pissmatch det var! Blir TILT bara jag tänker tillbaka på det... Säger bara: Källström första straffskytt? Fin rensning Micke Nilsson! Vad har hänt med Henkes kyla i straffområdet? Hade vi verkligen en italiensk skytteligavinnare i laget? Det märktes inte...

I söndags hände inte mycket. Jag var nere på klubben en sväng innan det blev grind hemma hos Dan. Sista kvällen han var hemma och jag spelade närmare 10 turrar på stars och prima men det var mycket kallt, precis som vanligt känns det som... Dan däremot spelade PLO och PLO8 på ipoker och plussa tre fulla inköp på 20 min. Lätt bord har somliga...

Igår vaknade jag upp med jätteont i halsen och kände mig allmänt småsjuk och ville mest ligga kvar i sängen. Men jag klev upp och tänkte först hoppa över dagens innebandy med gänget men jag var lite sugen och lovade mor min att ta rätt lugnt. Jo, men tjena..

Efter att vi spelat 1 och ½ timme och tagit det ganska så lugnt kommer de gamla hockeylirarna vi mötte förra veckan och frågar om vi ville vara med och lira med dem mot ett annat lag och jag "klarade inte av" att tacka nej ;) Så det blev nästan 2 timmar innebandy till och denna gången inte så värst lugnt spel^^ Men vi vann och jag trots att jag var trött och sjuk gick det helt okej :)

Idag blir det grillfest med klassen hos Rosalie och sen imorgon klä granen, nej menade vagnen och städa rummet innan studenten på torsdag! Ciao :)

2 kommentarer:

Katta sa...

Jaså du hade spelat så mkt innebandy, då förstår jag att du var trött ;)

Och jag är besviken, inga bilder på dig från spexet på facebook ännu...

puss <3

Tiltmaster sa...

Hehe precis^^

Så, nu har jag lagt upp en bild på oss från spexet :p

Love ya <3