torsdag 25 juni 2009

Ljuvliga morgon

Gårdagen var riktigt härlig och det blev totalt 5 timmar beach volleyboll i Mölntorp. Detta eftersom när vi lirade första gången på eftermiddag fick vi sms om några till som sugna på spel senare på dagen och efter ett break mellan halv 6 och 7 med grillning och ett svalt dopp i sjön så fortsatte vi lira.

Efter spelet gick jag hem till Filip och såg Spanien - USA i confederations cup och fick beskåda en makalös vinst för Jenkarna med 2-0 efter en konstant press av de europeiska mästarna Spaninen under hela andra halvan av matchen. Men uppoffrande och bra försvarspel räckte längre än väntat och därmed bröts Spaniens facit med 15 raka vinster (nytt rekord) och 34 raka matcher utan förlust och Brasiliens streak med 35 matcher i rad utan poängtapp får hålla i sig och dessutom blir det ingen drömfinal med Brasilien som motståndare som jag och många till hade hoppats på. Eller än är det inte klart vilka som USA får möta i finalen men att även Sydafrika skall skrälla mot självaste Brasilien finns verkligen inte. Men vem vet, det är fotboll och allt kan hända.

Två avsnitt Scrubs senare var jag hemma och kl 1 gick jag och la mig. Somnade först en dryg timma senare och klockan var ställd på 11.00 och jag förväntade mig en lång och skön sömn. Men riktigt så blev det inte. Vaknade istället klockan 07.50 av att solen sken in i ögonen på mig. Jag sträckte på mig och kände mig inte alls trött. Så jag gick upp och hängde upp tvätten jag la in igår natt, sen tog jag mig en tallrik müsli med jordgubbsfil och satte mig på framsidan i en strålande morgonsol och hade det riktigt mysigt och skönt. Kanske borde gå upp tidigt oftare? ;)

Nu sitter jag i alla fall framför datorn och letar Chris Daughtry klipp med lyrics på youtube. Detta eftersom jag ikväll ska in till Västerås och se honom live på fiskartorget tillsammans med Filip, Lin och Rose! Det kommer nog bli tjockat med folk för det är en gratis konsert men hoppas man överlever ändå och får njuta av hans grymma musik :)

Chris Daughtry - Feels like tonight

Inga kommentarer: