måndag 26 november 2007

American gangster

Igår kväll var jag, Simon och hans tjej, Maria på bio. Vi såg på American gangster. Det var en riktigt bra gangster-rulle och det bästa av allt var att den var baserad på en verklig händelse. Handlingen utspelar sig på 70-talet i ett splittrat USA. Där Frank Lucas (Denzel Washington) blir knark-kungen nr1 då han kommer på ett sätt att smuggla rent heroin från Thailand till USA genom militären, "blue magic". En enda vit man kämpar för att stoppa honom och det är Richie Roberts (Russel Crowe). En vit polis som inte är som sina kollegor. Hans enda drivkraft är att rensa gatorna från brott. Richies jakt på Frank Lucas blir till en hjärnornas kamp på varsin sida av lagen. 8.3/10 på imdb. H H H H se trailern Här.

Idag har jag inte gjort mycket. Jag hade studiedag så jag gick upp vid 11. Jag skrev klart en engelska uppgift och sen spelade jag en SnG. Men redan i 5:e handen tog det slut då jag fick AQ. Bordets allra största tomte gick all-in UTG. Jag blixtsynade och var 2-1 favorit när han vände upp sin 10 2. Men han floppa en tvåa och rivrade en tian..

Om en stund ska jag åka på träning. Ska bli kul, men kommer nog gå åt skogen. Aja bye :)

Busted - Whos David

2 kommentarer:

Anonym sa...

TJOO KUSIN! äntligen har mitt blonde huve lyckats få ihop hjärncellerna till ett sammansvättsat team och tagit reda på hur jag ska kommentera här, eftersom förut så gick det inte.

Hoppas allt är bra med dig pal'. skoj att du lyssnar på Busted, var ett tag sedan jag lyssnade på dem sist. Dom är sköna emellanåt :D

Nej hej & hå, ska fortsätta skriva mitt snygga CV, söker jobb serru. Desperate for money!

har'e gött közz, hojta när du kommer till fjollträsk next time
kramis!

Tiltmaster sa...

Hej Kusin :)

Du som alltid snackar om hur nsart du är ;) Men kul att höra av dig i vilket fall. Okej, jag vinnner mina cash på poker ja ^^

Det ska jag. Peace!