tisdag 6 november 2007

Mörker

Idag har varit en riktig bottendag. Så trist och mörkt. Det började imorse när jag tvingade mig ur min sköna varma säng och som en stressad babian lubbade jag till busshålplats. Men inte kom någon buss. Så jag gick hem igen och åt lite och såg på Mtv där jag fick se årets flummigast låt. Italy vs Helsinki hette låten och framfördes av 2 fjollor som skit fult svävade runt bland molnen. Kolla själv länken nedan (efter du läst klart inlägget förståss)

http://youtube.com/watch?v=Q5OPu5kfAkY

Tiden gick och snart studsade brorsan upp och vi hasa oss iväg till bussen igen. Vi väntade och väntade och tillslut, i typ sista minuten kom en liten vit minibuss med en björksbuss logga och stannade intill oss så det var bara å hoppa in. Privat-ride till Kolbäck där vi bytte till bussen.

Väl i skolan så väntade en 3 timmars håltimme. Så då kan man undra varför jag åkte dit den tiden för huvudtaget men det var för att jag skulle kunna få hjälp av Mathias så jag kunde jobba ikapp i småföretagarna. Men han var inte där :O så jag fick ingen hjälp och ligger ännu mer efter ytterligare en missad lektion -.-

Sista lektionen idag var idrotten och den gick allra sämst. Det var fyspass och jag tror det var en blandning mellan att jag gick ut för hårt i början och att jag har nå virus i kroppen för efter bara 30min så blev jag yr och tvingades vila. Jag gick och drack vatten och försökte köra igen men jag det gick in och Rosalie sa att jag var alldeles vit i ansiktet. Så de blev inge mer träning för mig.. jag som verkligen behöver det :/

Vägen hem var regnig och blåsig. Alldeles nattsvart var det också och man kände hur alla deprimerade känslor i hela kroppen sakta kröp fram. Ursch! Kan det inte bara komma lite snö så blir det i alla fall ljust.

Men EN bra sak hände faktiskt idag också. Under min långa tråk-håltimme så fick jag ett trevligt sms från Katta där hon skrev att hon kunde komma i helgen :) Helt klart dagens höjdpunkt!

Nu ska jag (ofta :O) skriva svenska grejjer. Jag orkar inte det är så drygt. Men men. Va duktig nu Hannes för i helgen kommer du inte ha tid. Kul att jag pratar om mig själv i 3:e person singular.. som om jag vore nått.

Byebajs

Rihanna ft. Ne-Yo - Hate that I love You

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt, alla bloggar jag läst hitills idag är ungefär lika munter som din, inkl min egna. Alla verkar vara sjukt dystra nu. krya på dej my friend, snart är det vår. :)

Tiltmaster sa...

Ja, jag läste din jag med. Men din var ju ännu dystrare än mig ju. Det är svårt att inte bli det just nu.. Japp, snart är våår :D Tack!

Anonym sa...

Det där var faktiskt ett av dom bästa låtarna jag hört i år, för jag skrattade genom hela låten förutom sista minuten som var en plågosam upprepning av versen:p

Tiltmaster sa...

Hahaha. Japp xD Den är hemskt! Tänkte lägga upp hela videon men då kommer jag inte få nå läsare längre^^