torsdag 8 november 2007

Torsdag

Igår kväll var jag riktigt turneringssugen. Så jag reggade till $5k garanti på ipoker. 1100 spelare med. Den började lugnt och fint och jag byggde sakta och säkert upp min stack. Blindsen ökade ganska fort och med drygt 300 spelar kvar(100itm) hade jag hamnat short efter riktigt kalla kort. Med 2100 och blinds 400/200 trycker jag allin utg med A9offsuit. Men jag får syn av en stor stack med 99 och byebye me. Med A9 är chansen att jag har bäst hand på ett 10-manna bord 50%, om någon undrade.

SnG istället och det gick med åt skogen. Första losade jag med 5 kvar med 88 vs 99 i en blindduell. Den andra spelade jag samtidigt som jag såg på Heroes och då kan man ju gissa hur det gick ;) Riktigt spännande avsnitt btw :)

Idag har jag varit i stan och handlat vinterkläder. Ett par skor, en mössa och en jacka. Allt för 320kr! Men så billigt blir det om man handlar på skopunkten, klädhuset och myrorna :P hehe. Jag var i stort behov av allting så jag är helnöjd. Nu slipper jag i alla fall frysa.

Nu ska jag tragla spanska verb sen blire Hu-lir hos Dan. Det vankas Dealers choice. Jag har kollat på wsop H.O.R.S.E eventet 07 med $50k buy-in och endast proffs de senaste kvällarna på pokertube så bli inte förvånad om det blir Omaha, Stud 8 or better ;) I "the big game" i Las Vegas spelas ca 10-12 spel. Får se om jag och Dan kan komma upp i så många spel^^ Peace!

Gary Jules - Mad world

2 kommentarer:

Anonym sa...

320!!!! ibland kan man inte bli annat än avundsjuk. :P

Vilket heroes avsnitt var de? nummer alltså.

Tiltmaster sa...

haha japp, jag är så duktig :M

Det var avnsitt 15 tror ja. Run :)