söndag 4 november 2007

Last day

Idag är det en sista lovdagen och imorrn drar skolan igång igen. Dags och vända tillbaka dygnet igen antar jag :p För igår kom jag hem strax efter 03. Jag hade vart hemma hos Simon i Näs och spelat med Rasmus och dem. Tomas var också med den kvällen men han som jag, åkte ut ganska tidigt i den först omgången. Trots en riktigt bra start så ville det sig inte. Jag är faktiskt nöjd med mitt spel när allt kommer omkring. Mannu vann omgången före Simon som dubblade sin insats till 200kr. Den andra omgången fick jag en ännu bättre start och nästan slog ut Pålman och Rasmus i en och samma pott. Simon gick ännu bättre och gjorde ett par tveksamma(men rätta) syner och slog ut Mannu och Lundis. När vi var 3 kvar satt jag på 18k och spelade ett färgdrag för hårt mot Simons toppar i 9:or. Tappade ner till 8k i den potten men en stund senare slog jag ut Pålman med AQ mot KJs.

Jag kom in i headsup matchen med typ 8-9k mot Simons dryga 50k. Men jag lyckades dubbla upp och dubbla upp och när vi var nästan lika så fick jag 8-9 off suit. Jag synade 1000 och floppen kom 9 5 2. Han checkade och jag checkade med. Turn kom en J. Check till mig och jag betade 2k. Han synade snabbt. River 8 och han betade 2500. Jag gick blixtsnabbt allin och han började steka. Sen skrattade han till och sa syn och fläkte upp 6-7 off suit. Mitt tvåpar gav han hålstegen -.- anledningen till varför jag gick allin var att jag visste att han mycket väl skulle kunna se min allin som svaghet och syna med mellanpar eller toppar. Men i efterhand så känns spelet otroligt dumt..

Ikväll blir det förhoppningsvis mer lir men just nu är Rasmus en av dem 6 sista i säsongen 7:e GP tävling så vi väntar alla på att han ska åka ut. Men han är typ chipleader så vi får nog vänta ett tag till. Jag är hos Dan just nu och skriver det här så vi klarar oss. Linnea är också här :)

Governor Andy - Det eskalerar

Inga kommentarer: