söndag 25 november 2007

Morrn

"Inatt" sov jag 11 och ½ timmar. Jag somnade kl 4 så, you do the math -.- Kan säga att det var mörkt både när jag gick och la mig och när jag vaknade xD.

Gårdagen då? Det var en speciell dag. Som vanligt hände inte mycket innan kvällen. Men
Kl 18 cyklade Dan och jag åkte moppe bredvid till Vallmobadet i Kolbäck. Där mötte vi både Lisa, Lovisa och Linnea med flera. Stämningen mellan Dan och Linnea var minst sagt spänd men trots det hade vi trevligt. Rehab bassängen var skön :)

När vi gick bytte om efter badet så kollade jag på min mobil. "5 missade samtal och 2 mottagna meddelanden" :b Det var Rasmus som ville att vi skulle spela poker. Och inte det minsta sugna satte vi oss ner med förväntan att förlora. Men så blev det inte, för mig i alla fall. Vi var 8 stycken så vi dela upp oss på två bord. Jag fick egentligen ett hemskt bord med både Dan och Rasmus och även Wille. Men det började helt okej när jag ganska tidigt rivrade nötfärgen mot Rasmus. Jag hade höjt på small blind med A9. Han synade och floppen kom 5 6 7 med två hjärter. Jag betade 500 och han synade. Turn kom hjärter 5 och jag checkade och han betade 800. Jag som hade Ah synade och rivern kom hjärter 2. Jag checkade och han betade 1.5k. Jag gick allin och han la sig. Han sa sen att han hade 88. Undra varför han inte höjde mig på flopp eller beta mer på turn :p

Sen slog jag ut honom när min AJ träffade en knekt mot hans hålpar. Tilt och påverkad drygade han ett tag med mig innan han gick till Sabine. Jag och Dan blev byggde sakta men säkert på våra stackar. I en pott vi spelade mot varandra så hade jag 64 och han 52. Bordet låg A 9 7 3 och jag betade han och höjde mig. Jag la och han visade sin bluff. Vi rabbithunta och rivern hade kommit en 5 som givit mig stegen. Vi slog ihop borden och helt kortdöd såg jag på när Mannu gick från short till BIG till short igen. Han var med i alla potter och vann marker från de andra som han "gav" till Wille som fick ihop en jättestack. Med 5 kvar så fick jag AK och höjde utg. Mannu synade och floppen kom Q x x och jag betade och han synade. Jag gav upp potten på turn och var nere på 12k. Då fick jag 99 och höjde till 2100. Allin tomten Andreas gick allin på totalt 7300. Jag funderade och funderade och med 2 sekunder kvar av min tid tog jag synen mot hans 83 i klöver. Floppen kom 8 3 T. Men rivern para bordet och han var ute.

Dan spelade en pott mot Wille. Han höjde upp pre och Wille synade. Floppen kom 9 9 4. Wille betade ut och Dan synade. Turn 8 och Wille betade igen. Dan gick allin med AA och fick se Wille slowrolla upp 88.. surt för Dan som återigen bubblade. Jag slog ut Mannu med AK vs K4. K Q och pengarna åkte in. Turn 4 men rivern Q så det ordnade sig. Jag och Wille delade på pengar. Det hade börjat snöa ordentligt så jag valde att slagga hemma hos Dan istället för att åka moppe hem i snöovädret. Det hade varit kul men lite halv farligt ;) och som jag slaggade.. :b

Ikväll ska jag äta middag/frukost med Simon och Maria och sen gå på bio. Sen måste jag prata med Katta också :)

Fattaru ft. Fjärde världen - Första femman

Inga kommentarer: