lördag 17 november 2007

Vinst

Igår spelade jag poker igen och för en gångs skull satt allt mellan stegdrag och 2-outare. Och dessutom vann jag alla 60/40 överlägen och två coinflips! Ganska otroligt bara det. Jag spelade bra som vanligt och det märktes tidigt att det var min kväll. Att det var shorthanded istället för fullbord var ingen direkt nackdel för mig heller :)

Vi var 9 pers som skulle spela så vi delade upp oss på två bord. På mitt bord satt Rasmus, Wille, Anders och Dan. Fast Dan satt ut först timmen. Jag vann första potten jag spelade mot Rasmus när jag hade AhQd. Han höjde som vanligt upp till 300 och jag synade på small blind. Flopp J T 3 med två hjärter. En bra flopp så jag checksynade hans bet på 600 med två överkort och gushot-draget. Turn kom ett till hjärter och jag som hade hjärter ässet checksynade hans lilla 800 bet. River K som gav mig nötstegen. Nu kom jag till problemet med att spela drag ur pos, hur skulle jag få betalt? Bet rakt ut eller checkraise? Checkraise funkar sällan på ett farlig bord. Så jag valde att beta ut 2500. Han gjorde ett crying call med JJ och tappade ner till 6k, startstack 10k.

Ett par händer senare fick jag för mig att försöka bluffa synmaskinen Wille. Men han synade ner mig med JJ på bordet K 4 T T 5. Där han trodde att jag hade K eller T -.- Jag hade QJ och missade mitt drag. Så ungefär tillbaka till startstack slogs borden ihop och vi var 6 spelare kvar. Precis innan borden slogs ihop kom Dan tillbaka och i sin första hand dubblade han upp och nästintill slog ut Wille. Han hade 22 på small blind och höjde aggresivt till 700( blinds 100/200) efter att Wille limpat. Wille synade och floppen kom A 4 2. Dan betade 1k och Wille synade. Turn 3 och Dan betade 2.5k. Wille synade igen? River en till tvåa! Och Dan gick allin och fick så klart syn av Willes AJ.

Från sidobordet kom Bullen som chipleader med 29k och Andreas med typ 10k. Wille åkte med TT mot KQ och K6 på en gång och vi var 5 kvar. Rasmus var short och åkte också. I en fin hand satt jag på knappen och plockade upp 55. Bullen höjde till 800(4xbb) Dan synade och så gjorde även Anders. Jag kunde inte lägga och floppen kom T 3 4. Bullen betade 1500 och de andra la sig till mig. Hmm.. Typisk fortsättningsbet med AK, AQ eller överpar? Jag tog synen för att se vad som skulle hända på nästa kort. Visar han svaghet tar jag potten tänkte jag(floating på pokerspråk). Men istället, till min totala lycka kom en femma! Han betade 4k och jag gick allin för ytterligare 4k. Han synade med JJ och min hand stod :) Bullen tilt efter det? JAAA. hahaha

Anders gav nästan alla sina marker till Andreas när han synade ner en allin med A-högt -.- Jag slog sen ut han med QJ mot J9 på bordet Q 9 3. Bullen hade höjt min limp före med AK :P Så mitt i Bullens tiltande fick jag KQ och höjde till 1600. Tror blindsen var 300/600. Bullen synade och även Dan på en blindarna. Floppen kom T x x och Bullen betade ut. Dan synade och jag la. Turn K. Bullen betade igen och Dan gick allin. Bullen tog den kassa synen med JT och losade mot Dans KT. Jag trodde hela vägen att Dan träffat set igen :P När bullen gick skakade han inte ens hand med mig. Trots att jag sa att jag var ledsen och förklarade mitt spel tror jag att han inte tog in informationen alls. But come on, that's poker! :)

Med 3 kvar hade nästan alla lika mycket marker. Andreas 33k, jag 31k och Dan 25k typ. Och med förhållandevis låga blinds förväntade jag mig mycket och rolig poker. Men ack så fel jag hade. Anderas började Allin på allt och jag och Dan bara väntade på en hand för att slå ut han. Så tillslut när Dan fick TT på big blind synade han ner Andreas Allin med QJ. En coinflip om chipövertag mot mig i Hu:n alltså. Floppen kom T x x och det verkade ju säkert för Dan och jag hinner säga :"Det är slut" Men då vänder han upp ett äss på turn och jag tillägger "om inte en kung kommer" och så klart kommer kungen. Dan halvbubblar(han fick tillbaka insatsen) och det var Headsup time.

Med 30k(1/3av markerna) förslog jag en Deal på 400 var istället för 500/300 plus att vi alla skulle hinna få se EM-kval matchen mellan Spanien och Sverige istället. Men han sa nej och jag svarade med att "Det kommer du få ångra" han skrattade men 1 timme och 30min senare var jag vinnaren efter ett tråkigt allin party. Han gick allin med istort sett alla händer och jag fick inget att syna med. När vi "once in a while" såg en flopp så träffade han och jag var tvungen att lägga. På bara blinds losade jag nästan halva stacken i början. Sen dubbla jag med KJ mot Q8 och sen 55 mot J7. Och jag var chip. Då gjorde jag en dålig syn med QT och lät han få övertaget igen med QJ. Men sen vann jag med A6 mot KQs och den avgörande handen blev 88 mot A9. Jag floppade en åtta och det var över :) Sweeet!

Jag behövde verkligen vinna igår och det gjorde jag. Alltid när jag verkligen vill vinna, vinner jag. Syn att jag inte har den längtan oftare. Min bankrulle skulle se så mycket bättre ut om jag bara spelade när jag var sugen och verkligen ville vinna. Men den främsta anledningen till att jag spelar poker är ju för att det är kul och det är det även när jag verkligen inte vill vinna :)

Idag sov jag till halv 2 och har sen inte gjort ett skit. Duktig som jag är. Så ikväll ska jag plugga och ta det lugnt.

By the way, vad händer med världen? Viktor har skaffat bilddagbok och Linus blogg. Wut!?! :S

Hejdå alla små glada barn :)

Busted - 3am

Inga kommentarer: