fredag 30 november 2007

Nej, nu får det vara nog!

Inte igen! Jag klara inte mer.. det är brutalt och skamligt. Hur kan mitt anrika, älskade Brynäs släppa in 6 puckar på en period? Det finns bara inte. Brynäs som har vunnit näst flest SM-guld genom tiderna! Jag fattar inte..

Efter kvällens 8-3 förlust mot Färjestad så har jag insett att vi får skita i slutspels platsen iår. Vi får fokusera på att hålla oss kvar istället. Sen får vi ta nya tag till nästa säsong. Men vad händer egentligen i klubben? Vems fel är det här?

Klart att en del hänger på spelarna men vad gör klubben och framförallt Sundlöv? Innan säsongen började sålde han våran första keeper Karol Kristan och en av förra årets viktigaste spelare. Han gjorde egentligen bara ett nyförvärv med spetskompetens, i Pavel brendl. Sen bara en massa medelmåttor som inte hållit måttet. Så agerar väl inte en klubb vars målsättning är Semifinal?

Sen när väl säsongen började gick det åt skogen för laget och Leif Boork fick gå. En tillfällig lösning blev att boorkens hjälptränare Olof Östblom fick ta över med noll erfarenhet av att lyfta ett negående lag. Fortfarande sitter han med all makt trots att Brynäs ligger på nedflyttningsplats. Det är bevisat att han inte pallade trycket att lyfta oss från detta minst sagt prekära läge. Så vem ska ta över nu då? Eller vem vill ta över nu då när vi så pass långt nerkörda i botten? Men förhoppningsvis gillar Roger Melin fortfarande tuffa utmaningar :)

Inför nästa säsong så får rensa bort spelare som Daniel Johansson och Antti Hulkanen. Sen måste vi behålla de som är bra och håller hög elitserieklass som t.ex. Niclas Angell, Markus Kankaaperä, Andreas Dackell, Daniel Widing och Mikael Lind. Dessa måste stanna. Vår käre Kapten får gärna orka en säsong till, han har kanske inte varit som han brukar men även Sjödda behöver inspriat folk runt sig.

Men nu måste i alla fall det ske en förändring. Snälla Sundlöv, avgå eller ta in en mer rutinerad tränare. Och det på momangen!

Adios

4 kommentarer:

Anonym sa...

börja älska TIMRÅ!!!xD

Tiltmaster sa...

Över min döda kropp. Jag går hellre och dränker mig! ^^

Bryr du dig ens om Hockey? :b

Anonym sa...

Brynäs vann ju med 10-2 i helgen :)

Tiltmaster sa...

Jo såg det efter jag skrev det där ;) hehe. Hoppas det vänder nu!